۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۷۶۴۹۲
آیت الله سعیدی:

غرب درصدد سلب هویت از زنان است

غرب درصدد سلب هویت از زنان است
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه امروز متأسفانه دنیای غرب درصدد سلب هویت از زنان هستند، گفت: رسول خدا(ص) فرهنگ کرامت زنان و مادران را در جامعه نهادینه ساختند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و امام جمعه قم در مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، حضرت آمنه(س) را فخر بانوان عالم دانست و گفت: قدر و منزلت این بانوی بزرگ همواره مورد غفلت واقع شده، زیرا ایشان همواره مورد غضب دشمنان قرار داشته اند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی باید نسبت به حضرت آمنه(س) شناخت بیشتری پیدا کند، ادامه داد: امروز باید برای معرفی ایشان و سایر بانوان برزرگ اسلام به جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه باید با الهام از سیره بانوان بزرگ اسلام، رسالت بانوان در جامعه را تبیین کنیم، عنوان کرد: حضرت آمنه(س) صرف‌نظر از تمام سجایای اخلاقی ویژه ای که داشتند، همین که مادر رسول گرامی اسلام(ص) هستند، نشان می دهد که ایشان یک بانوی بزرگ و با عظمت بوده اند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حضرت آمنه(س) در همان سالی که لشکر ابرهه شکست خورد، حضرت رسول(ص) را به دنیا آوردند، گفت: این یک پیام بلند به مستکبران عالم دارد؛ هرچند متأسفانه مرتجعان منطقه به این پیام ها توجه نداشته و مقابل استکبار زانو زده‌اند، اما جمهوری اسلامی مقتدرانه در برابر زورگویان عالم ایستاده است.

وی نقش حضرت آمنه(س) در شکل گیری شخصیت رسول خدا(ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر اکرم(ص) بر اساس مشیت الهی قبل از تولد خدشان از نعمت پدر محروم شدند، از این رو حضرت آمنه(س) نقش محوری در شکل گیری شخصیت ایشان ایفا کرد؛ این موضوع برای بانوان جامعه می تواند یک الگوی بسیار خوب باشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز به برکت وجود جمهوری اسلامی از شخصیت ها و میراث های فکری و فرهنگی اسلام تجلیل می شود، خاطرنشان کرد: نقش حضرت آمنه(س) در زمینه تربیت و هویت اصیل اسلامی برای زنان جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه دنیای غرب درصدد سلب هویت از زنان است، تصریح کرد: در دوران جاهلیت که اعراب جاهلی به زنان جامعه اهمیت نمی دادند، رسول خدا(ص) فرهنگ کرامت زنان و مادران را در جامعه نهادینه ساختند./841/

ارسال نظرات