۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۸۷۳
قوسیان مقدم مطرح کرد؛

نقش ممتاز طلاب و علما در کنترل کرونا

نقش ممتاز طلاب و علما در کنترل کرونا
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: نقش روحانیت در حل مشکلات مختلف نقش ممتازی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمدحسین قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به همراه محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمد استان قم پیش از ظهر امروز با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمی و نماینده ولی فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار بهرامی با بیان اینکه از اول کرونا تا امروز بیش از ۱۲ هزار سبد معیشتی توسط جمعیت هلال احمر تهیه و توزیع شده است، گفت: بانک تجهیزات امانی جمعیت هلال احمر در خدمت آسیب دیدگان کرونا بوده و حدود ۸ هزار کالای مختلف تجهیزات پزشکی شامل کپسولهای اکسیژن ساز، ویلچر واکر، تخت و … در اختیار آسیب دیده ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که بحث آموزش طلاب جهادی را هم در جریان کرونا داشته ایم، افزود: طلاب جهادی خدمات ویژه ای را در بحث کرونا داشته اند و با دستور آیت الله اعرافی آموزش کمک های اولیه در کلیه مدارس علمیه انجام خواهد شد و امیدواریم حضور ساماندهی شده طلاب حوزه های علمیه را در حوادث مختلف شاهد باشیم.

در ادامه قوسیان مقدم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف ملی و بین المللی فعالیت دارد، گفت: در حالی که کشورهای دنیا در مقابله با کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند ما با توفیق الهی و همدلی مردم و مسئولان با دست خالی به وضعی رسیده ایم که تلفات مان دو رقمی شده است.

وی افزود: نقش طلاب و روحانیت در این موفقیت بسیار تأثیر گذار بوده و حمایت های مقام معظم رهبری و فرهنگ سازی های ایشان موجب شده که ما در بین کشورهای دنیا زبانزد هستیم و امیدواریم به مدد الهی به روزی برسیم که این بیماری در کشور کنترل شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ما میتوانیم این بیماری را در کشور از بین ببریم، افزود: نقش روحانیت در حل مشکلات مختلف نقش ممتازی است و اعتقاد ما به روحانیت همواره این بوده که حرف های علما را از بعد تعبدی بپذیریم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مبارزه با کرونا شهدایی را تقدیم کرده است، افزود: ما خوشحال هستیم که توانستیم موفقیت های خوبی را در این زمینه کسب کنیم و با توجه به اینکه دستگاه های علوم پزشکی کشور به شدت خسته و فرسوده شده اند و پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشته ایم امیدوارم با دعای خیر علما و عمل مردم به دستورات بهداشتی شاهد موج چهارم این بیماری نباشیم.

قوسیان مقدم گفت: ما قم را هم از بحث علمی و فرهنگی و هم از نظر حضور علما و مراجع در این شهر از شهرهای مهم می دانیم و هر کاری که از دست ما بر بیاید برای این شهر انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک خیریه مردمی صد ساله در کشور همیشه کمک کننده و یاور محرومان و مستضعفان و حادثه دیدگان بوده و از حمایت های مردمی برخوردار بوده است./د101/ف

ارسال نظرات