۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۷۶۴۹۵
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم؛

انقلاب اسلامی به تأسی از بعثت پیامبر رقم خورد

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: بعثت رسول اعظم باعث شده است که اتفاقات گوناگونی در طول تاریخ بشریت به وقوع بپیوندد و از جمله حوادث، انقلاب اسلامی است که توسط امام رقم خورد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید مبعث ابراز داشت: بعثت پیامبر بزرگترین انقلاب در طول تاریخ بشریت از ابتدا تا انتهای خلقت است؛ بعثت پیامبر ایجاد انگیزه ای برای مبارزه با جهل و غفلت است و در حقیقت بعثت مرکز نور الهام گرفته بر قلب پیامبر و انعکاس دهنده آن در طول تاریخ بشریت است.

وی با اشاره به آیه 2 سوره جمعه اظهار داشت: امروز شاهد هستیم بعثت پیامبر اکرم موجب شده است انسان به فضائل انسانی خود در جهت سعادت و هدایت دست یافته و با فطرت پاک خود که موجب خدامحوری براساس سیره پیامبر است، به ظهور برساند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیث مکارم الاخلاق گفت: بیست و هفت رجب عام الفیل حرکتی بود که خداپرستی به ظهور گذاشته شود و این نقطه عطف امت اسلام است، مبعث پیامبر مبارک ترین روز و شبی است که با اتکاء به آن باید اخلاق و حلم پیامبر را سرلوحه همۀ فعالیت های خود قرار دهیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا حوزه علمیه افزود: بعثت رسول اعظم باعث شده است که اتفاقات گوناگونی در طول تاریخ بشریت به وقوع بپیوندد و از جمله آن حوادث عظیم انقلاب اسلامی ایران است که توسط امام راحل رقم خورد.

وی با اشاره به پیاده سازی سیره پیامبر در زندگی ابراز داشت: باید در شب و روز بعثت که بهترین ایام است با تفکر در انگیزه مبعوث شدن از طرف خداوند و دوری از شرک و بت پرستی بیاندیشیم و بدانیم که عشق به توحید به دست نمی آید مگر اینکه پیامبر را در لحظه لحظه زندگی سرلوحه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به دعای شب مبعث، عنوان کرد: پیامبر راه کمال را به بشریت نشان داده است و خداوند در قرآن آخرین فرستاده را اسوۀ معرفی کردند که برای اثبات معنویت و بروز خصلت های فطری او را فراموش نکنیم؛ راه توحید از شناخت پیامبر اکرم عبور می کند و شناخت پیامبر در خلق نیکوی او نهفته است.

ارسال نظرات