۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۷۶۵۳۹
آیت الله نوری همدانی در پیامی به اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب:

رویه جمهوری اسلامی حرکت در راستای تقریب و جلوگیری از اختلاف است

رویه جمهوری اسلامی حرکت در راستای تقریب و جلوگیری از اختلاف است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز باید ماهیت و هویت اصلی یهود را به جهانیان بشناسانیم، گفت: رویه جمهوری اسلامی حرکت در راستای تقریب و جلوگیری از اختلاف است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی مکتوب به مراسم اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) که عصر امروز در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، حضرت ابوطالب(ع) را بزرگترین حامی پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: ایشان شخصیتی بسیار بزرگ و با عظمت بوده و از هنر شاعری نیز برخوردار بوده اند.

وی جریان محاصره پیامبر اکرم(ص) و اصحابشان را در شعب ابی طالب مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حضرت ابوطالب(ع) در این محاصره طاقت فرسا و سخت همواره همراه پیامبر اکرم(ص) بوده اند و از ایشان دفاع به عمل می آورده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی شهامت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند هنگامی که حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) از دنیا رفتند حزن شدیدی بر پیغمبر(ص) عارض شد و ایشان از این بابت به جبرائیل شکایت کردند و خداوند متعال وحی فرمود که از سرزمین ظالمان خارج شو که دیگر در این سرزمین حامی ای نداری و ایشان از مکه به مدینه هجرت کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به ایمان حضرت ابوطالب(ع) خاطرنشان کرد: در کتاب اصول کافی آمده است که مَثَل حضرت ابوطالب(ع) مَثَل اصحاب کهف بوده و علت این تشبیه را نیز شدت ایمان دانسته است؛ ایشان بخاطر اینکه اصرار بسیاری بر ایمان خود داشتند و این امر را با تقیه پیش می بردند بسیار با عظمت هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دشمنی هایی که در طول تاریخ با حضرت ابوطالب(ع) صورت گرفته است، عنوان کرد: یادم هست که شخصی کتابی با عنوان «ابوطالب؛ مؤمن قریش» نوشته بود و وهابی ها می خواستند او را اعدام کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) گفت: این موارد باید فتح بابی باشد تا ما بتوانیم سراغ یهود برویم و نقشه های پلیدشان را برای جهانیان بر ملا سازیم، زیرا اینها همواره با اسلام دشمنی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه امروز باید ماهیت و هویت اصلی یهود را به جهانیان بشناسانیم، تصریح کرد: امروز صهیونیسم جهانی می خواهد همه را به سوی ما متوجه کند تا خودش به اهداف پلیدی که دارد دست یابد؛ امام راحل همواره تأکید داشتند که پشت پرده دشمنی با انقلاب، صهیونیست ها بوده و تا زمانی که جریان فلسطین حل نشود، اینها در کمین ما هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: تا زمانی که یهودی ها و صهیونیسم بین الملل در منطقه حضور دارند، این منطقه روی آسایش و آرامش را به خود نخواهد دید و ما باید به جنگ آنها هم برویم.

این مرجع تقلید تأکیدات امام خمینی(ره) در زمینه حفظ وحدت میان شیعه و سنی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه همه کارهای ما باید در راستای تقریب مذاهب باشد، یادآور شد: باید تدابیری بیاندیشید که تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) سبب نشود عده ای گمان کنند ما با اهداف حضرت امام(ره) در زمینه تقریب مذاهب و وحدت فاصله گرفته ایم، بلکه باید به گونه ای عمل کنیم که با اهداف و آرمان های ایشان هماهنگ باشد.

وی افزود: رویه جمهوری اسلامی بر اساس آرمان های امام راحل جلوگیری از اختلاف و حرکت در راستای تقریب است و بحمدالله این همایش در همین راستا گام برمی دارد؛ امروز باید با حرکت در راستای وحدت از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کرد./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
شبکه فدک یاسر حبیب مستقیم از انگلیس حمایت می شه برای ترویج شیعه.پاو مدعی شیعه است و اختلاف اندازی بین مسلمین می کند و پولشو از استعمار انگلیس می گیرد.
0
0
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
دشمن از طریق اختلاف افکنی بین شیعه و سنی مرامشو پیش میبره.
0
0