۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۵۴۱
با پیام آیت الله نوری همدانی:

همایش بین المللی «حضرت ابوطالب؛ حامی پیامبر اعظم» به کار خود پایان داد

همایش بین المللی «حضرت ابوطالب؛ حامی پیامبر اعظم» به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) با پیام مکتوب حضرت آیت الله نوری همدانی و سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی و بین المللی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) عصر امروز با پیام مکتوب حضرت آیت الله نوری همدانی و سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی و بین المللی در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

باید ماهیت و هویت اصلی یهود را به جهانیان بشناسانیم

حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم با اشاره به دشمنی هایی که در طول تاریخ با حضرت ابوطالب(ع) صورت گرفته است، عنوان کرد: یادم هست که شخصی کتابی با عنوان «ابوطالب؛ مؤمن قریش» نوشته بود و برخی می خواستند او را اعدام کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) گفت: این موارد باید فتح بابی باشد تا ما بتوانیم سراغ یهود برویم و نقشه های پلیدشان را برای جهانیان بر ملا سازیم.

وی با بیان اینکه امروز باید ماهیت و هویت اصلی یهود را به جهانیان بشناسانیم، تصریح کرد: امروز صهیونیسم جهانی می خواهد ما را به امور خودمان مشغول کند تا خودش به اهداف پلیدی که دارد دست یابد؛ امام راحل همواره تأکید داشتند که پشت پرده دشمنی با انقلاب، صهیونیست ها بوده و تا زمانی که جریان فلسطین حل نشود، اینها در کمین ما هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: تا زمانی که یهودی ها و صهیونیسم بین الملل در منطقه حضور دارند، این منطقه روی آسایش و آرامش را به خود نخواهد دید و ما باید به جنگ آنها هم برویم.

ایجاد جنبش ابوطالب شناسی در فضای علمی کشور

آیت الله رمضانی ایجاد جنبش ابوطالب شناسی در فضای علمی کشور را از برکات همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در میان مسلمانان برای مطالعه درباره شخصیت های برجسته جهان اسلام همچون حضرت ابوطالب(ع)، شناساندن مظلومیت ایشان و پاسخ به شبهات درباره شخصیت ایشان از جمله اهداف ما در این همایش بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) جایگاه اجتماعی و سیاسی حضرت ابوطالب(ع) و نقش محوری ایشان در شکل گیری حکومت اسلام را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: وقتی درباره این شخصیت بزرگ وارد متون تاریخی می شویم، می بینیم حتی جامعه حوزوی هم شناخت جامعی نسبت به حضرت ابوطالب(ع) ندارد، از این رو ما باید خود را در این رابطه مقصر بدانیم.

وی ایمان ممتاز و راسخ حضرت ابوطالب(ع) را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کسی که 42 سال لحظه ای در حمایت از پیامبر اکرم(ص) دریغ نکرد و حتی خود و فرزندان خودش را فدای ایشان کرد، زیبنده نیست برخی درباره ایمانش شبهه پراکنی کنند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه قصیده لامیه حضرت ابوطالب(ع) گویای اعتقاد راسخ ایشان به راه پیامبر اکرم(ص) است، به تبیین اوصاف فردی، اجتماعی و معنوی ایشان پرداخت و ابراز کرد: بر اساس روایات، ایشان شخصیتی مستجاب الدعوة، طاهر، مطهر، دشمن با بت پرستی، دارای مقام شفاعت، شجاع، حکیم، پیشگوی نسبت به حوادث آینده، با شهامت، حامی مظلومان و مستضعفان، امانتدار، جوانمرد، با درایت و مؤمن بودند.

همچنین آیت الله یوسفی غروی نیز در این مراسم با اشاره به برخی شواهد تاریخی درباره شخصیت ممتاز حضرت ابوطالب(ع)، برخی از این شواهد و منابع را تبیین کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از آثار علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) رونمایی و از برگزیدگان و پژوهشگران برتر با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و بین المللی تجلیل شد./841/

ارسال نظرات