۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۷۶۶۰۵
امام جمعه نجف:

نجف درب های عراق را به روی اسرائیل غاصب بسته است

نجف درب های عراق را به روی اسرائیل غاصب بسته است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانجی در سخنانی با اشاره به سفر پاپ به عراق، گفت: آیت ‌الله سیستانی در این دیدار به مثابه شخصیتی بین‌المللی، اسلامی و عراقی ظاهر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانجی در سخنانی با اشاره به سفر پاپ به عراق گفت: آیت‌الله سیستانی در این دیدار به مثابه شخصیتی بین‌المللی، اسلامی و عراقی ظاهر شد، چراکه از پاپ خواست صدای ایشان را به سیاستمداران جهان برساند تا از حربه خشونت، ستم، محاصره و تروریسم دست بردارند و این اتفاق جهشی در جهان تشیع بوده و پیام‌های ارسال شده از این دیدار جهانی بودن مرجعیت عالی عراق را ثابت کرد.

امام جمعه نجف همچنین به دعوت مسئولان عراق از شیخ الازهر مصر برای سفر به این کشور اشاره و تصریح کرد: عراق به روی همه رهبران مذهبی و سیاسی به جز رژیم صهیونیستی باز است و همچنین ما با بعثی‌هایی که می‌خواهند وطن را به جنگ‌ها و گورهای دسته جمعی بازگردانند، هیچ گفت‌وگویی نداریم.

قبانچی افزود: اظهارات پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با خبرنگاران در هواپیما که مرجعیت عالیقدر شیعه را مرد خدا و انسانی بزرگ و متواضع توصیف کرد، باعث افتخار و غرور عراق بود.

گفتنی است، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و مدیر اداره اوقاف اهل سنت عراق امروز جمعه در بیانیه‌ای، از شیخ الازهر برای سفر به عراق رسماً دعوت به عمل آوردند./۹۸۸/

ارسال نظرات