۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۷۶۶۰۷
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

تلبس ۱۶۰ طلبه لرستانی به لباس روحانیت

تلبس ۱۶۰ طلبه لرستانی به لباس روحانیت
لرستان - حجت الاسلام شمسی فر از آمادگی ۱۶۰ طلبه لرستانی برای تلبس به لباس روحانیت خبر داد و این تعداد طلبه در آستانه میلاد حضرت، ولی عصر (عج) به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از برگزاری آیین تلبس طلاب لرستانی خبر داد و بیان داشت: این مراسم در آستانه میلاد حضرت ولی عصر(عج) برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان از آمادگی 160 طلبه لرستانی برای تلبس به لباس روحانیت خبر داد و افزود: این افراد پایه پنجم حوزوی را گذرانده اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه شفاهی ویژه طلابی که قرار است به لباس روحانیت ملبس شوند، خاطرنشان کرد: این طلاب دوره های آموزشی و کارگاه ها را نیز گذرانده اند.

حجت الاسلام شمسی فر بیان داشت: کارگاه های آموزشی تلبس با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برای طلاب برگزار شده است.

طلاب شأن و جایگاه لباس روحانیت را حفظ کنند

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان لباس روحانیت را مقدس خواند و بیان داشت: طلبه ای که لباس روحانیت را بر تن می کند باید شأن و جایگاه این لباس را حفظ کرده و از هر نظر برای جامعه بهترین الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلبس به لباس روحانیت آمادگی طلبه برای خدمت به دین را اعلام می کند، طلاب باید از فرصت های تبلیغی برای روشنگری و بصیرت بخشی در جامعه و هدایت دینی جامعه بهره مند شوند.

وی خروجی اصلی حوزه علمیه را تبلیغ خواند و اظهار داشت: برای موفقیت در این عرصه طلبه باید همواره در مسیر کسب معارف دینی و تقویت بنیه علمی خویش تلاش کند و در زمینه ترویج ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها گام بردارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات