۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۶۸۴۵۸
حجت الاسلام طبرسی:

تربیت طلاب خلاق، مهذب و انقلابی رسالت امروز حوزه است

تربیت طلاب خلاق، مهذب و انقلابی رسالت امروز حوزه است
مازندران - حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: این شورا باید کاربردی باشد تا شاهد تربیت و پرورش طلاب خلاق، مهذب و انقلابی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ماندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست جمعی از معاونان تهذیب مدارس علمیه استان در ساری به تغییر آیین نامه تلبس اشاره کرد و گفت: در دستورالعمل جدید طلاب سفیران هدایت که متقاضی دریافت حکم تلبس هستند باید سطح دو را به پایان برسانند.

وی با بیان این که همه مراحل تلبس طلاب کاملاً قانونی و بر اساس دستورالعمل های معین شده معاونت تهذیب صورت می گیرد، افزود: طلاب مدارس علمیه بلند مدت پس از گذراندن پایه پنجم می توانند در سامانه تلبس معاونت تهذیب، درخواست خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در حال حاضر کارگاه تلبس به دلیل شرایط خاص کرونایی به صورت غیر حضوری برگزار می شود، تصریح کرد: طلاب می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان خود مطالب ارائه شده را مطالعه کنند، چون همین مطالب از سوی اساتید از طلاب آزمون گرفته خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از اقدامات مهم این معاونت را مشاوره دانست و با بیان این که در حال حاضر حدود چهل مشاور متخصص و آموزش دیده در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: این مشاوران بازوان مطئنی برای مدیران مدارس علمیه در تربیت و پرورش طلاب خواهند بود.

وی به استقبال مدارس علمیه از فعالیت های مشاوره ای در سطح حوزه اشاره کرد و گفت: هر یک از مشاوران باید در روز دو ساعت در اختیار مدارس علمیه باشند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و تعطیلی آموزش حضوری بر ضرورت حضور فعال تر مشاوران با هدف ارتباط گیری با طلاب تأکید کرد و افزود: فعالیت های مشاوره ای به صورت غیر حضوری نیز دنبال خواهد شد و این آمادگی در مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندرران با بیان این که حفظ ارتباط با طلاب در ایام تعطیلات مدارس علمیه امری ضروری است، خاطرنشان کرد: نباید به بهانه کرونا طلاب به حال خود رها شوند بلکه این ارتباط باید در سطح مجازی حفظ شود.

وی با اشاره به این که آسیب ها و معضلات بسیاری طلاب را تهدید می کند که باید هوشیار باشیم، تصریح کرد: مشاوره چراغی برای حرکت صحیح طلاب است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 24 مدرسه علمیه در استان گفت: چهارده مدرسه علمیه دارای معاونت تهذیب و مابقی مدارس علمیه نیز دارای رابط تهذیبی هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم شیوع ویروس کرونا فعالیت های این معاونت کمرنگ نشده است، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش کردیم همه برنامه های خود را در بستر فضای مجازی دنبال کنیم.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل شورای تهذیبی در مدارس تأکید کرد و گفت: این شورا باید کاربردی و دارای مصوبه باشد تا شاهد تربیت و پرورش طلاب خلاق، مهذب و انقلابی باشیم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات