۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۲۹۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه خبر داد؛

تأسیس مدرسه آموزش های مهارت کاربردی طلاب در استان ها

تأسیس مدرسه آموزش های مهارت کاربردی طلاب در استان ها
مازندران - حجت الاسلام ملانوری از تأسیس مدرسه آموزش های مهارت کاربردی در استان ها خبر داد و گفت: آموزش های مهارتی حوزه کارا و بستر ساز ایجاد تحول در حوزه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در آمل به اجرای طرح بینات در کشور اشاره کرد و با بیان این که در این طرح هر مدرسه علمیه باید 50 فعالیت فرهنگی اطراف خود را پوشش دهد، گفت: بینات طرح مبارکی است که مورد حمایت معاونت تبلیغ قرار دارد و طلاب از این طریق با محیط اطراف مدرسه بیشترارتباط برقرار خواهند کرد.

وی همچنین به طرح حبل المتین اشاره کرد و با بیان این که حب المتین یک حوزه علمیه کمرنگ و کوچک در مسجد است، افزود: این طرح برای افرادی است که به تحصیل در حوزه علاقه مند هستند اما از سن قانونی آن گذشته و این طرح مقدمه ای برای رسیدن به مدرسه علمیه است.

حجت الاسلام ملانوری ادامه داد: در این طرح افراد علاقه مند به تحصیل در حوزه بحث های احکامی، تاریخی و صرف و نحو را می خوانند و پس از شرکت در امتحان جامعه حوزه می توانند وارد حوزه شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به طرح هنر در حوزه اشاره کرد و با بیان این که پایه این طرح از مدرسه آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این طرح هنوز در هیچ مدرسه ای آغاز نشده و همواره مورد تأکید رهبری است.

وی با بیان این که این طرح با هدف توسعه فعالیت های هنری در میان طلاب مدارس علمیه اجرایی می شود، گفت: در این طرح آموزش هایی تعریف شده تا کار هنری در میان طلاب توسعه پیدا کند و در هر شهرستانی جشنواره هنر آسمانی شکل برگزار و هنرمندان طلبه آثار هنری خود را به این جشنواره ارائه دهند.

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به این که هر سال دو تا سه هزار اثر هنری از طلاب به قم ارسال می شود، افزود: اگر طلاب در حوزه هنر تقویت شوند و رشد پیدا کنند حوزه تحول پیدا می کند و در جامعه برکت ایجاد می شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به طرح آموزش های مهارتی و کاربردی ویژه طلاب حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: این بخش شامل آموزش های مهارتی است که طلاب برای ورود به عرصه اجتماع به آن نیاز دارند.

وی همچنین از تأسیس مدرسه آموزش های مهارتی کاربردی در هر استان خبر داد و افزود: آموزش های مهارتی در یک مدرسه خیلی مهم است و حوزه را کارا و بستر ساز ایجاد تحول در حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام ملانوری از تنظیم آیین نامه ای برای ایجاد شعب جدید مرکز آموزش های مهارتی کاربردی در استان ها خبر داد و گفت: این مرکز به زودی در مازندران راه اندازی خواهد شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به سایت مهارت خانه طلاب اشاره کرد و با بیان این که طلاب علاقه مند می توانند برای بهره مندی از ظرفیت های این سایت ثبت نام کردند و از محتوای آن بهره مند شوند، افزود: بسیاری از دروس مرتبط با حوزه تبلیغ در این سایت تدوین و ارائه شده و طلاب می توانند از آن بهره مند شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که حوزه در بخش نرم افزاری امروز جلوتر از دانشگاه است، گفت: طلبه ها در بهره گیری از نرم افزار و فضای مجازی در حال حاضر از دانشجو ها جلوتر هستند./950/

ارسال نظرات