۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۶۸۲۸۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مدارس علمیه باید در مسیر نخبه پروری حرکت کنند

مدارس علمیه باید در مسیر نخبه پروری حرکت کنند
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: مسیر حرکت مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، یکی از رسالت های مهم حوزه را تربیت متخصصان دینی برای نظام اسلامی دانست و گفت: شخصیت های بنامی که امروز مایه فخر و مباهات جهان اسلام هستند پرورش یافتگان حوزه های علمیه هستند.

وی به تاریخ پرافتخار حوزه علمیه مازندران در دهه های اخیر اشاره کرد و افزود: دیار طبرستان مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده که امروز برخی از آن شخصیت ها همچون خورشیدی بر فراز آسمان جامعه اسلامی می تابند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که برخی از شهرهای استان در طول تاریخ دارای چندین مدرسه علمیه قوی بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این فضاهای علمی و آموزشی در طول تاریخ به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز مدارس علمیه باید همانند گذشته نخبه و عالم پرور باشند، تصریح کرد: مسیر حرکت مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کیفی سازی فعالیت های علمی مدارس علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: مدارس علمیه باید تلاش کنند علاوه بر جذب طلاب جدید در جهت تقویت و کیفی سازی فعالیت های علمی، اخلاقی و پژوهشی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است و حوزه های علمیه نیز به عنوان بخش مهمی از بدنه علمی و دینی جامعه باید همگام با جامعه خود را به روز رسانی کنند، بیان داشت: حوزه به عنوان مهم ترین مرکز تولید علم در جامعه اسلامی، رسالت سنگینی در پاسخگویی به نیازهای جامعه بر عهده دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر حوزه به روز نباشد، اثربخشی خود را در جامعه از دست خواهد داد، تصریح کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ مهم ترین مرکز تولید علم در جامعه اسلامی به شمار می رفتند که این جایگاه مهم باید امروز نیز حفظ و تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که حوزه همواره پشتیبان محکمی برای نظام و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: این نقش محوری و اثرگذار امروز نیز باید با تقویت روحیه و نگاه انقلابی در میان طلاب و روحانیان حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نخبه پروری، تقویت اصول و آرمان های انقلاب، استکبار ستیزی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را از جمله ویژگی های مهم حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: حوزه انقلابی همواره در مسیر آرمان های انقلاب، نظام اسلامی و ولی فقیه گام بر می دارد و در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری دغدغه مند است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحصیل بیش از دو هزار و 500 طلبه در 24 مدرسه علمیه استان، افزود: در حال حاضر طلاب از پایه اول تا درس خارج را می توانند در استان بگذارنند و نیازی به مهاجرت به قم و سایر استان ها نیست./950/پ310/ب1

ارسال نظرات