۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۶۸۲۷۴
زارع خبر داد؛

برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در مازندران

برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در مازندران
مازندران - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی(ره) خبر داد.

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی(ره) خبر داد.

وی، صیانت از میراث معنوی بزرگان و فرزانگان مازندران، بهره گیری از معارف و اندیشه های این عارف بزرگ و احیاء و نشر آثار و دیدگاه این دانشمند بزرگ را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش ملی عنوان کرد.

زارع در ادامه سخنان خود زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیره علمی آیت الله کوهستانی(ره)، نقش آیت الله کوهستانی (ره) در فرهنگ عمومی، توحید، خداباوری و ولایتمداری در سیره عملی آیت الله کوهستانی و زمان شناسی، آگاهی اجتماعی و سیاسی آیت الله کوهستانی را بخشی از مهم ترین محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیت الله کوهستانی(ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه های رضا و تسلیم در سیره آیت الله کوهستانی، سیره عملی آیت الله کوهستانی(ره) و مدیریت حوزه علمیه و طلبه پروری و آراء و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی آیت الله کوهستانی را از دیگر محورهای این همایش اعلام کرد.

وی با بیان این که این همایش ملی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دانشگاه مازندران با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و دینی استان برگزار می شود، ادامه داد: حوزه علمیه مازندران، استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، آموزش و پرورش استان، اوقاف و امور خیریه و همچنین تعدادی دیگر از مراکز علمی، فرهنگی و دینی استان در برگزاری این همایش ملی مشارکت دارند.

زارع، آخرین مهلت ارسال کامل مقالات را سی ام آذر ماه امسال اعلام کرد و افزود: نتیجه نهایی مقالات پذیرش شده سی ام بهمن ماه اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی بزرگذاشت آیت الله کوهستانی، زمان برگزاری این همایش را فروردین ماه سال آینده اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، در خصوص نحوه برگزاری این همایش در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران در ادامه سخنان خود افزود: محققان و پژوهشگران می توانند مقالات خود را از طریق سایت همایش به آدرس http://koohestanihamayesh.ir/ ارسال کنند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
خدا با اولیای الهی محشورشان کند.
0
0