۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۱۳۳
با هدف مشاوره و پاسخگویی به سؤالات دینی صورت گرفت؛

حضور طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی در زندان ساری

حضور طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی در زندان ساری
مازندران - مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری از حضور طلاب جهادی این مدرسه علمیه با هدف مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی در زندان مرکز استان خبر داد.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از حضور طلاب و روحانیان این مدرسه علمیه در قالب قرارگاه جهادی حضرت زهرا(س) در زندان ساری و دیدار چهره به چهره با زندانیان به منظور رسیدگی به مشکلات آنها خبر داد.

وی با بیان این که قرارگاه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) تحت مدیریت مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری فعالیت می کند، افزود: طلاب و روحانیان جهادی این مدرسه علمیه با حضور در زندان ساری ضمن دیدار چهره به چهره به زندانیان به سؤالات شرعی و شبهات دینی پاسخ دادند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که در این دیدار چند ساعته اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) به صورت چهره به چهره مشاوره های لازم را به زندانیان ارائه کردند، گفت: این دیدار چهره به چهره طلاب با زندانیان به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری از امضاء تفاهم نامه مشترک میان این مدرسه و زندان ساری به منظور ارائه خدمات مشاوره ای از سوی طلاب این مدرسه به زندانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه مشترک مقرر شد این جلسه مشترک با حضور طلاب و روحانیان به صورت ماهانه در زندان ساری برگزار شود.

وی با بیان این که یک زندانی در کنار گذراندن دوران محکومیت خود نیازمند خدمات مشاوره ای است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان متخصص که دوره های لازم در این حوزه را گذرانده اند ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات مشاوره ای دارند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که در این جلسات ماهانه به کلیه سؤالات شرعی و دینی زندانیان نیز پاسخ داده خواهد شد، بیان داشت: به طور حتم حضور طلاب و روحانیان در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان می تواند موجب تحول درونی زندانیان شود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که تحول درونی یک زندانی می تواند او را پس از گذراندن دوران محکومیتش به فردی متفاوت و در خدمت جامعه تبدیل کند، ادامه داد: تجربه ثابت کرده حضور روحانیت در هر جایگاهی می تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی جامعه شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از مدیرکل زندان های‌ استان و رییس زندان ساری گفت: این تلاش ها و مجاهدت ها به طور حتم زمینه ای در جهت فراهم ساختن زیرساخت‌هایی برای سلامت جسمی مددجویان که زمینه ای برای هدف اصلی که تربیت آن‌ها است، خواهد بود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات