۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۰۵۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پژوهش، عامل رشد و شکوفایی علمی حوزه است

پژوهش، عامل رشد و شکوفایی علمی حوزه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، پژوهش را عامل رشد و شکوفایی علمی حوزه دانست و گفت: باید انگیزه های پژوهشی در طلاب مدارس علمیه بیشتر تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست تجلیل از طلاب و اساتید برگزیده دوره پژوهش تابستانه حوزه علمیه استان با مهم ارزیابی کردن مقوله پژوهش در حوزه، به رویکرد جدی حوزه به مسأله تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش در کنار توجه به آموزش و اخلاق جزء مسائل مهم حوزه است.

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش از ارکان مهم حوزه در طول تاریخ بوده است، افزود: خوشبختانه در طول سال های اخیر شاهد یک نگاه ویژه ای به موضوع پژوهش هستیم و امروز آثار و برکات این مسأله کاملاً مشهود است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پژوهش را نمی توان از برنامه های حوزه حذف و یا کمرنگ کرد، خاطرنشان کرد: امروز همه بخش های حوزه به ضرورت تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، پژوهش را عامل رشد و شکوفایی علمی حوزه دانست و تصریح کرد: بحث تحول در حوزه به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در حوزه نیز با تقویت تحقیق و پژوهش تحقق خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین شروط موفقیت طلاب حوزه در مقاطع عالی را توجه به پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: طلاب برای رسیدن به مدارج عالی در حوزه باید با مهارت های پژوهشی بیشتر آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران، برگزاری کارگاه ها و نشست های پژوهشی را یکی از راهکارهای مناسب برای تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور، باید از ظرفیت های جایگزین برای تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه علمیه مهم ترین مرکز تولید علم در جامعه اسلامی به شمار می رود، ادامه داد: حفظ و تقویت جایگاه علمی حوزه در گرو نگاه پژوهشی در فعالیت های آموزشی حوزه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید مدارس علمیه باید انگیزه های پژوهشی را در طلاب بیشتر تقویت کنند، بیان داشت: به طور حتم توجه و حمایت از طلاب پژوهشگر می تواند انگیزه های یک طلبه برای گرایش بیشتر به امر تحقیق و پژوهش را تقویت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که استعدادها و نخبگان پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان در حال شناسی هستند، خاطرنشان کرد: جشنواره ها و نشست های علمی پژوهشی از جمله مهم ترین راهکارهای شناسایی طلاب پژوهشگر در حوزه است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات