۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۶۸۰۳۱
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

حوزه انقلابی پشتیبانی دلسوز و مطمئن برای انقلاب است

حوزه انقلابی پشتیبانی دلسوز و مطمئن برای انقلاب است
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حوزه انقلابی نسبت به مسائل انقلاب بی تفاوت نیست گفت: حوزه انقلابی پشتیبانی دلسوز و مطمئن برای انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اهمیت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه، تحول خواهی، رشد و تعالی علمی و اخلاقی، استبکار ستیزی، پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی را از جمله مهم ترین ویژگی های حوزه انقلابی عنوان کرد.

وی با بیان این که حوزه انقلابی هیچ گاه نسبت به حوادث پیرامونی خود بیگانه نیست، افزود: حوزه انقلابی در برابر همواره متکی بر عقلانیت است و در برابر تحجر گرایی می ایستد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه انقلابی هیچ گاه از مسیر آرمان ها و ارزش های اصولی انقلاب خارج نخواهد شد، بیان داشت: حوزه انقلابی پشتیبانی دلسوز و مطمئن برای انقلاب و نظام اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین مهم حوزه انقلابی را رشد و تعالی علمی و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی و اخلاقی در حوزه انقلابی فراتر از سایر مراکز علمی و آموزشی است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که عده ای تلاش می کنند حوزه را از مسیر انقلاب خارج کنند و تنها به مباحث علمی صرف مشغول کنند، تصریح کرد: حوزه نمی تواند نسبت به مسائل مهم نظام و انقلابی بی تفاوت باشد، چون خاستگاه این انقلاب حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی از متن حوزه های علمیه برخواسته است، ادامه داد: حوزه همواره نسبت به تحولات کشور و نظام اسلامی با دغدغه بوده است و امروز نیز که انقلاب اسلامی در گام تازه ای قدم برداشته است، وظیفه و رسالت حوزه دو چندان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، یکی از وظایف مهم حوزه انقلابی را از دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان این نظام دینی در طول 42 سال اخیر از هر فرصتی برای ضربه زدن و تضعیف انقلاب استفاده کرده اند، اما هوشیاری و بصیرت علما، روحانیان و عموم مردم موجب خنثی شدن این توطئه ها شده است.

وی با بیان این که حوزه باید مبانی فکری انقلاب اسلامی را بیش از پیش در جامعه نشر دهد و تقویت کند، تصریح کرد: به طور حتم تقویت این مبانی مهم و اصولی در کشور می تواند سد محکمی در برای جریان های معاند و منحرف فعال در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه باید از مبانی فکری انقلاب در برابر هجمه های دشمن دفاع و حراست کند، خاطرنشان کرد: درشرایطی که دشمن با هجمه های متعدد تلاش می کند از انقلاب و نظام انتقام بگیرد، حوزه های علمیه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز نشر و گسترش مبانی انقلاب باید از اصول و مبانی فکری انقلاب و ولایت فقیه حراست کند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حوزه های علمیه نیز باید رویکرد اصلی خود را تعلیم و تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی قرار دهند، ادامه داد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی طلبه ای است که خود را وقف اسلام و انقلاب کند و در کنار فراگیری علم و اخلاق، مدافع حقیقی ارزش ها و آرمان های انقلاب و ولایت باشد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات