۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۸۲۲۷
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه:

ساختن کشور بدون تربیت نیروی انسانی سالم و مؤمن بی فایده است

ساختن کشور بدون تربیت نیروی انسانی سالم و مؤمن بی فایده است
مازندران - حجت الاسلام ملانوری به وجود چهار هزار مدرسه در استان مازندران اشاره کرد و گفت: نیمی از این مدارس امسال و سال آینده تحت پوشش طرح امین قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری، یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی را ساختن کشور عنوان کرد و گفت: ساختن کشور بدون تربیت نیروی انسانی سالم و مؤمن بی فایده است.

وی، تربیت انسان را دو وظیفه مشترک میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانست و گفت: تقویت تعامل و همکاری میان دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش می تواند در پیشبرد اهداف مشترک این دو نهاد علمی و دینی بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان این که باید از ظرفیت های مشترک میان دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش بیشتر استفاده شود، افزود: تقویت تعامل و همکاری های میان این نهاد به طور به رشد و شکوفایی علمی و معنوی جامعه خواهد انجامید.

حجت الاسلام ملانوری با تأکید براین که باید بیش از پیش از ظرفیت و توانمندی حوزه و روحانیت در سطح دستگاه تعلیم و تربیت بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: توجه به تربیت دینی در کنار علم آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون تبلیغ و امور فررهنگی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به برخی طرح های مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش به ویژه طرح امین اشاره کرد و با بیان این که مدارس امین در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تلاش و تمرکز آن بر تربیت دینی و تمرکز بر ساحت معنوی است.

وی با بیان این که اجرای طرح مدارس امین در سطح آموزش و پرورش آثار معنوی و تربیتی بسیار را با خود به همراه داشته است، ادامه داد: با توجه به اثربخشی اجرای این طرح تقویت آن باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ملانوری با تأکید بر توسعه همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه، تصریح کرد: تقویت این سطح از تعامل می تواند آثار ارزشمندی را برای جامعه اسلامی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی به وجود آمده در کشور و محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم باید سطح تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش بیشتر تقویت شود، گفت: این آمادگی در حوزه برای تقویت تعامل با دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه همچنین به دستور آیت الله اعرافی برای تقویت تعامل با آموزش و پرورش در سطح استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با تأکید مدیر حوزه های علمیه کشور، به طور حتم تعامل و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت بیش از پیش تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود به وجود چهار هزار مدرسه تحت مدیریت آموزش و پرورش در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت عظیم می توان نیمی از این مدارس امسال و سال آینده تحت پوشش طرح امین قرار گیرد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات