۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۳۷۲
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

اجرای طرح نیازسنجی پژوهشی در حوزه علمیه مازندران

اجرای طرح نیازسنجی پژوهشی در حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح نیازسنجی پژوهشی در مازندران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پایان نامه های سطوح سه و چهار استاندارد خواهند شد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اقدامات مؤثر و زیرساختی صورت گرفته برای تقویت امر پژوهش در سطح مدارس علمیه استان، گفت: محصول این برنامه ریزی ها به زودی در مدارس علمیه مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی های صورت گرفته در دو بخش اساتید و طلاب بوده است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی که در کشور با آن مواجه هستیم هیچ برنامه ای تعطیل نشده و همه برنامه ها در بستر فضای مجازی دنبال می شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به طرح استعداد سنجی در حوزه اشاره کرد و با بیان این که این طرح در بخش های پژوهش، آموزش و مدیریت امور فرهنگی است، خاطرنشان کرد: طلابی که در این بخش ها دارای استعداد هستند شناسایی و از توان و استعداد آنها بهره گرفته خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در قدم نخست برای این طلاب دوره پژوهشی برگزار کردیم بیان داشت: حدود 55 طلبه از مدارس علمیه استان در این دوره شرکت کردند که پس از بررسی های به عمل آمده و همچنین برگزاری آزمون، شش نفر از طلاب به عنوان استعدادهای برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی در ادامه سخنان خود از تلاش و برنامه ریزی ده مدرسه علمیه برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب پژوهشگر خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این چهار مدرسه نیز برگزاری دوره های آموزشی ویژه اساتید را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که تا اساتید ما پژوهشگر نشوند به نتایج مطلوب در تقویت امر پژوهش در سطح مدارس علمیه دست نخواهیم یافت، افزود: تربیت طلاب پژوهشگر نیازمند، توجه اساتید به این امر مهم است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و با بیان این که مشارکت حوزه علمیه برادران، امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بیان داشت: علیرغم شرایط کرونایی امسال 243 اثر از مدارس علمیه برادران به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی با تأکید براین که انتظار ما از مدارس علمیه برادران استان بیش از این ها است، ادامه داد: باید این دغدغه در طلاب ایجاد شود تا به سمت پژوهش حرکت کنند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به فعالیت مدارس علمیه در تولید نشریات علمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها دو مدرسه علمیه استان دارای نشریه علمی هستند که سایر مدارس نیز باید در این خصوص بیشتر همت کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین از برگزاری دوره راهبردی و آینده پژوهشی ویژه طلاب نخبه حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: باید برگزاری این دوره ها در سطح حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به تعامل معاونت پژوهش حوزه علمیه استان با بنیاد نخبگان مازندران اشاره کرد و گفت: اساتید و طلاب مدارس علمیه باید با ارائه طرح های کاربردی از مزایای حمایت هایی که از نخبگان حوزوی می شود بهره مند شوند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش پایانی سخنان خود به طرح نیازسنجی پژوهشی استان اشاره کرد و با بیان این که اگر این طرح به سرانجام برسد از پژوهش های موازی و تکراری در سطح حوزه خارج خواهیم شد، افزود: با اجرای مناسب این طرح پایان نامه های مدارس علمیه در سطوح سه و چهار استاندارد خاصی را کسب خواهد کرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات