۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۶۷۶۶۷۲
آیت الله مکارم شیرازی:

کار اساتید عبادت است

کار اساتید عبادت است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کار شما اساتید عبادت است و باید شرایط این عبادت که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون اخلاقی است را رعایت کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام تصویری به مناسبت گردهمایی اساتید مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به فرصت پیش آمده به واسطه این گردهمائی گفت: روزی که مدرسه علمیه امام کاظم(ع) ساخته شد هدف این بود تا اساتید برای رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه شرایط راحت و مساعدی داشته باشند و الحمدالله این هدف حاصل شد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: اکنون به شکرانه احداث چنین مکانی اساتید باید نکاتی را رعایت کنند و به موقع بر سر درس حاضر شوند، نسبت به شاگردان دلسوز باشند و شؤون استادی و مسائل اخلاقی را رعایت کنند و در جلسات درس خود به بیان نکات اخلاقی بپردازند و کاری کنند تا طلاب به وسیله احادیث پربار اهل بیت(ع) از این مباحث اخلاقی سیراب شوند.

کار اساتید عبادت است

وی افزود: اساتید باید مطالب درسی را قبلاً مطالعه کنند تا شاگردان بتوانند از آن بهره‌مند شوند و در عین حال پاسخگوی سئوالات و اشکال شاگردان باشند و مطالعه به موقع پاسخگویی به موقع و رعایت مسائل اخلاقی از وظایف اساتید است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کار شما اساتید عبادت است و من امید دارم تا بتوانم در این کار سهیم باشم و باید شرایط این عبادت که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون اخلاقی است را رعایت کنید.

وی با ابراز ارادت نسبت به اساتید ابراز داشت: این ابراز ارادت ناشی از این است که می دانم شما سربازان امام زمان(عج) هستید و باید کاری کنید که این لیاقت سربازی از شما سلب نشود و برای شما دعا می کنم و امیدوارم که من را در دعای خیر خود شریک کنید./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رحمتی فر
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
امروزه در غالب مدارس علمیه کمی‌گرایی رشد کرده و راهبردهای همسو با سنت اساتید خلف صالح فراموش شده است.
0
0