۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۷۶۷۰۱
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

ارائه الگوی کیفی آموزش اسلامی مهمترین هدف مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس است

ارائه الگوی کیفی آموزش اسلامی مهمترین هدف مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس است
تولیت آستان قدس رضوی ارائه الگویی شاخص از کیفیت آموزش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را مهم‌ترین هدف تأسیس دانشگاه و مدارس امام رضا(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در جلسه هیئت‌امنای دانشگاه امام رضا (ع) که با حضور نمایندگان وزرای علوم و بهداشت و درمان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با طرح این سؤال که هدف آستان قدس رضوی از تأسیس دانشگاه چیست؟ اظهار کرد: آستان قدس به ذات وظیفه‌ای در قبال تأسیس دانشگاه یا مدرسه ندارد، وظیفه این آستان مقدس معطوف به زائر، زیارت و نشر و تعمیق معارف اهل‌بیت (ع) است، مگر اینکه با تأسیس این مراکز بتواند الگویی اسلامی به دیگران در راستای وظایف فرهنگی و علمی خود ارائه دهد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه دانشگاه امام رضا (ع) منتسب به عالم آل محمد (ع) است، لذا جایگاه علمی آن نیز باید در تراز این انتساب باشد، تصریح کرد: کشور از حیث تعداد دانشگاه و مراکز آموزشی شرایط مناسبی دارد و از این نظر کمبودی احساس نمی‌شود، ازاین‌رو دانشگاه امام رضا (ع) بیش از توجه به مسائل کمی، باید بتواند خلأهای کیفی را پر کند و ازهرجهت در سطح عالی باشد.

وی تأکید کرد: مسئولان دانشگاه امام رضا (ع) باید با برنامه‌ریزی و تهیه زمان‌بندی مشخص این دانشگاه را به جایگاهی در تراز برترین دانشگاه‌های کشور برسانند و برای نیل به این هدف آستان قدس به میزان امکانات آمادگی کامل برای مساعدت و یاری این مرکز علمی را دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی بابیان اینکه بیش از توسعه کمی توجه به کیفیت آموزشی و حرکت به سمت رفع نیازهای کشور و منطقه از حیث تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این دانشگاه مدنظر است، عنوان کرد: هدف این دانشگاه باید تربیت فارغ‌التحصیلانی متخصص، ممتاز و شاخص باشد که بتوانند در کشور و منطقه در حوزه‌های علمی، معنوی و فرهنگی تأثیرگذار باشند.

تولیت آستان قدس رضوی مزیت دانشگاه امام رضا (ع) را مزین بودن به نام عالم آل محمد (ع) و انتساب به آستان قدس رضوی دانست و گفت: انتساب این دانشگاه به آستان قدس وجه تمایز و سرمایه بزرگ و ظرفیت عظیم معنوی این دانشگاه است که باید به نحو شایسته از آن بهره‌برداری شود.

ارسال نظرات