۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۷۶۷۳۹
حوزه و رسانه ملی (۷)؛

لزوم حضور فعال حوزه در سیاستگذاری رسانه ملی

لزوم حضور فعال حوزه در سیاستگذاری رسانه ملی
حجت الاسلام پاشایی گفت:حوزه علمیه باید نماینده ای فعال در شورای سیاستگذاری صدا و سیما داشته باشد.

حجت الاسلام محمد تقی پاشایی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به کم رنگ بودن نقش حوزه در ساختار صدا و سیما اذعان داشت: نداشتن برنامه پیرامون شناخت حوزه و حوزویان و تنها استفاده مناسبتی از متخصصان حوزوی شایسته و بایسته نمی باشد.

وی افزود: ساخت سریال های پرهزینه و بدون مشورت با کارشناسان متخصص حوزوی خروجی های بی محتوا و  تحریف  دین و مذهب  را در پی دارد؛ اکثر مردم ایران مسلمان هستند و صدا و سیما می تواند در تقریب بین مذاهب با مناظرات بین علما باعث وحدت بیشتر در میان مذاهب بشود.

 عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: باید به فکر شناسایی افراد قوی حوزوی در رشته های مختلف باشیم و اکنون در رسانه ملی انواع شبکه های تخصصی را مشاهده می کنیم اما جای شبکه تخصصی تعلیم و تربیت که به صورت اختصاصی و کارشناسی شده به  مسایل مهمی اعم از اخلاقی، اعتقادی و تربیتی بپردازد، کمرنگ است.

حجت الاسلام پاشایی اظهار داشت: حوزه علمیه باید نماینده ای فعال در شورای سیاستگذاری صدا و سیما داشته باشد تا اتفاقات مهم حوزه را در صدا و سیما تحلیل کند و پاسخگوی شبهات پیرامون حوزه های علمیه باشند.

امیر محمد شهمرادی
ارسال نظرات