۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۶۷۵۷
بررسی موضوع شناسنه رمز ارز‌ها (۹)؛

ضرورت موضوع شناسی رمز ارزها و ورود به آن

ضرورت موضوع شناسی رمز ارزها و ورود به آن
محمدی گفت: فناوری رمز ارز یک فناوری نوین است و مطابق آن پیش نرفتن موجب عقب افتادگی از جوامع بین الملل می شود.

دکتر سپهر محمدی استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین در موضوع ماهیت بیت کوین به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: از آنجا که فناوری بیت کوین یا رمز ارز منافع و مضراتی دارد باید در ابتدا از مضرات آن بر حذر بود و سپس به دنبال بهره بردن از منافع آن باشیم، زیرا فناوری رمز ارز یک فناوری نوین است و مطابق آن پیش نرفتن موجب عقب افتادگی از جوامع بین الملل می شود.

وی افزود: با توجه به تحریم ظالمانه استکبار می توان از بیت کوین در جهت رشد اقتصادهای کوچک مانند کارخانه جات، مبادلات مالی، شرکت و واردات نهایت استفاده را کرد و اگر در این امور التزام و دقت کافی اعمال نشود باعث هک و از بین رفتن سرمایه جامعه می شود زیرا ریسک در بازار ارز بین الملل بیشتر از بورس است.

استاد دانشگاه با توجه به منافع ارزپول در جامعه اظهار داشت: با وجود تحریم، امکان استفاده از ارز بین الملل برای سازمان های کوچک توسعه یافته وجود دارد که می توانند اقتصاد خودشان را رشد دهند از جمله برای صادرات صنایع دستی و شرکت های خصوصی که باعث قفل نشدن اقتصاد آنها می شود.

محمدی با اشاره امنیت شبکه ارزی بیت کوین بیان کرد: مبنای سیستم بانکی هر کشوری، مبنای متمرکز است که دولت یا بانکها به تراکنش و معاملات و... دسترسی دارند اما از آنجایی که بیت کوین بر اساس عدم نظارت واحد استوار است همه جوامع بین الملل دسترسی کامل دارند و مشکلی بوجود نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: بیت کوین یک قرار داد اجتماعی است که در صورت تخلف قرارداد با شخص یا جامعه خاطی برخورد می شود و تا زمانی که منافاتی با شریعت و قوانین نظام اسلامی نداشته باشد؛ باعث پیشرفت خواهد شد.

رئیس هییت مدیره انجمن بلاکچین در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر ورود حوزه در این زمینه گفت: حوزه باید در اسرع وقت در این موصوع ورود پیدا کنند و از آنجایی که فناوری نوین تلقی می شود، امکان استفاده از آن را در جهت پیشبرد مقاصد نظام فراهم خواهد شد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات