۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۶۷۹۰
حوزه و رسانه ملی (۷)؛

ضرورت حضور حوزه علمیه در رسانه ملی

ضرورت حضور حوزه علمیه در رسانه ملی
حجت الاسلام رفیعی گفت: عالم دینی و با تقوا از اصول دین حراست می کند و شیاطین را از ضلالت جامعه منع می کند.

حجت الاسلام  علی رفیعی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین  حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا  با اشاره به جایگاه رسانه در عصر حاضر اظهار داشت: رسانه جذاب ترین جایگاه علمی و خبری برای رسالت پیام دینی و معنوی برای مخاطبین خود به شمار می‌آید؛ امروزه صدا و سیما مسئولیت مضاعفی در پیشبرد سطح آگاهی مخاطبین خود دارد .

مدرس حوزه علمیه با اشاره به وظیفۀ حوزه در قبال برنامه های صدا و سیما افزود: ورود حوزه علمیه دررسانه برای ایفاء نقش و تاثیر گذاری آن در عرصه داخلی و خارجی جای تامل دارد و به عبارت دیگر  یکی از رسالت های موثر حوزه علمیه از طریق رسانه ملی می باشد، این رسانه نه تنها دست حوزه را باز نگذاشت، بلکه بعضی از شبکه های تاثیر گذار که حوزه در آن نقش داشت را تعطیل کرد و این در حالی است که بنگاه خبر پراکنی مافیا با شبکه های متعدد درحال فعالیت هستند و با بودجه های کلان فعالیت می کنند و می بینیم تعداد آنها هم اضافه می شود.

وی با اشاره به علت کم رنگ بودن نقش حوزه علمیه در رسانه ملی بیان کرد: اگر علما باتقوا دین در رسانه ورود پیدا می‌کردند، این گونه آشفتگی که الان حاکم بر عرصه سیاست، اجتماع و اقتصاد می باشد را شاهد نبودیم.

حجت الاسلام رفیعی با توجه به اهمیت تقوا ابراز داشت: عالم دینی و با تقوا از اصول دین حراست می کند و شیاطین را از ضلالت جامعه منع می کند که نتیجه آن بازگشت و باور مردم به وظیفه عملی و اصلی که پیامبران برای آن ترسیم کردند را در پی خواهد داشت.

وی در پایان افزود:اگرچه در رسانه ملی زمینۀ فعالیت تبلیغی برای مبلغان دینی فراهم شده است ولی می‌طلبد ارتباطی مستمر بین صدا و سیما و حوزه علمیه برقرار باشد زیرا در حوزه افراد توانمندی هستندکه می توانند منبع خوب خبری و  تبلیغی برای رسانه باشند و آنها را اقناع کنند تا بتوانند در مقابل مردم سربلند باشند.

ارسال نظرات