۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۷۹۷
بررسی موضوع شناسانه رمز ارز‌ها (۱۲)؛

مقبولیت عمومی و ارزش بیت کوین

مقبولیت عمومی و ارزش بیت کوین
کامران ندری گفت: استقبال شرکت و کارخانه های موفق دنیا محبوبیت و ارزش بیت کوین را تصریح کرده است مانند شرکت تسلا که در قبال ارائه و تحویل محصولاتش، بیت کوین دریافت می کند.

دکتر کامران ندری استاد دانشگاه امام صادق در موضوع ماهیت بیت کوین به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: بیت کوین یک ارز دیجیتال رمز گزاری شده است که بر اساس الگوریتم خاص استخراج می شود و خلق آن محدود است و از حد و مرز خود بالاتر نمی رود.

وی با توجه به جایگاه بیت کوین افزود: بیت کوین شرایط مطلوبی را در دنیا پیدا کرده است و بیشتر معاملات و تجارت ارزی به وسیله آن صورت می گیرد و با وجود قیمت و ارزش بالا، مقبولیت جوامع را نیز در برگفته است.

ندری ادامه داد: استقبال شرکت و کارخانه های موفق دنیا محبوبیت و ارزش بیت کوین را تصریح کرده است مانند شرکت تسلا که در قبال ارائه و تحویل محصولاتش، بیت کوین دریافت می کند ولی علی رغم این تفاصیر، بازار بیت کوین دارای نوسانات زیاد و پر ریسک می باشد.

وی بیان کرد: حکومت ها از این تکنولوژی ارزی مدرن پشتیبانی نمی کنند و مسئولیت سرمایه مردم در آن را نیز برعهده نمی گیرند اما نکته ای که حائض اهمیت می باشد قابل رقابت نبودن با پول های ملی منطقه ای است که از نظر نقدینگی و قانونی دارای اعتبار بیشتری می باشد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: با توجه به تحریم های جوامع بین الملل علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بهترین راهکار برای دور زدن تحریم و پرداختن به معاملات اقتصادی و تجاری ورود بیت کوین به بخشی از اقتصاد جامعه است که می تواند رشد اقتصاد را دوباره احیا کند.

ارسال نظرات