۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۹۴۲

آیت الله حسینی بوشهری از فعالیت های ستاد اعتکاف تقدیر کرد

آیت الله حسینی بوشهری از فعالیت های ستاد اعتکاف تقدیر کرد
رییس شورای عالی جامعه مدرسین فعالان در امر اعتکاف را افرادی خستگی ناپذیر و پیگیر توصیف و از فعالیت های ستاد اعتکاف تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام تکیه ای ضمن تشکر از ایشان جهت زنده نگه داشتن مسأله اعتکاف گفت: باید از زحمات شما در زمینه ترویج اعتکاف تشکر کنم زیرا این پرچم که در یک برهه ای از زمان فراموش شده بود با همت شما و زمینه سازی نظام اسلامی برافراشته شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: زمانی اعتکاف در یک حالت بسیط اتفاق می افتاد و فقط برخی از علمای ما یا عده محدودی می توانستند این اعتکاف را برگزار کنند. این برنامه های متنوع اعتکاف در گذشته نبود اما شما مقدمات آن را فراهم کردید. امروز به همت شما بزرگواران دامنه این مراسم معنوی بسیار گسترش پیدا کرده است و همه می توانند در آن شرکت کنند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین فعالان در امر اعتکاف را افرادی خستگی ناپذیر و پیگیر توصیف کرد و ابراز داشت: کسانی که در کنار شما مشغول هستند براساس وظیفه این کار را نمی کنند؛ بلکه بخاطر عشق و علاقه و برای جلب رضایت خدا وارد این میدان شده اند و از عمق وجود کار می کنند؛ شما بسیار در کارهایتان پیگیر هستید و در این راه خستگی نمی شناسید گاهی افرادی توانایی هایی دارند و امکانات هم فراهم است اما چون پیگیر کار نمی شوند، کارشان پیش نمی رود. و این پیگیری شماست که کار ها را پیش می برد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) «لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا»اظهار داشت: این حدیث در راستای کار شماست. در حقیقت رسالت همه انبیاء و اوصیای الهی برای این بوده است که مردم را به خدا برسانند. و انبیاء آمدند تا گرد و غباری که بخاطر گناهان، فطرت آدمی را آلوده کرده پاک کنند. در حقیقت مشکل انسان ها این است که غافل هستند، باید این غفلت ها زدوده شود زیرا غفلت، زمینه ساز تمام کج روی ها است. این کار اعتکاف در همین راستا است تا انسان به یاد خدا بیافتد. انسان با دعا خواندن و روزه گرفتن و عبادت، غفلت ها را از خود دور میکند و به یاد خدا می افتد در نتیجه این شخص روحش با عالم بالا پیوند می خورد. بنابراین کار شما برای آرامش بندگان خدا در سرای آخرت است./998/

ارسال نظرات