۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۲
کد خبر: ۶۷۶۹۷۴
حجت الاسلام وافی مطرح کرد؛

۱۸ محور در بحث جوانگرایی در صحیفه سجادیه

۱۸ محور در بحث جوانگرایی در صحیفه سجادیه
حجت الاسلام وافی به ۱۸ محور در بحث جوانگرایی در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه ها جای خالی صحیفه سجادیه به شدت احساس می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی در گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد منتخب شهر مقدس قم با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه که در سالن همایش های شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: به فضل خدا مرکز سطح سه صحیفه سجادیه در سال تحصیلی آینده طلابی را جذب خواهد نمود و شروع به فعالیت می نماید؛ در سطح چهار نیز رشته حدیث شناسی با رویکرد صحیفه سجادیه را خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر در دانشگاه ها جای خالی صحیفه سجادیه به شدت محسوس است؛ متن صحیفه سجادیه در پایین ترین سطح ممکن و حداقل جا دارد به عنوان یک متن ادبی کلاسیک که سرشار از نکات زیبایی شناسی ادبی است مورد توجه دانشگاهیان باشد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما این است که فرزندانمان با صحیفه سجادیه انس داشته باشند؛ صحیفه سجادیه تنظیم نگاه می کند.

وی گفت: جای خالی صحیفه در میان مسؤولان و مدیران نظام به عنوان یک نقشه راه نیز دیده می شود؛ در دعای ۲۵ صحیفه سجادیه چشم انداز یک تربیت درست و نقشه راه برای موفق بودن فرزندان جامعه ما آمده است.

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: ۱۸ محور در بحث جوانگرایی در صحیفه سجادیه آمده است؛ در دعای ۲۵ این کتاب شریف شاکله کلی نظام اسلامی ترسیم شده است.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه افزود: شیعیان نباید با صحیفه سجادیه نامأنوس باشند؛ علاوه بر اینکه خود ما شیعیان باید با این کتاب گرانسنگ انس داشته باشیم، می بایست آن را به سایر ملل و نحل نیز معرفی نماییم./998/

ارسال نظرات