۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۶۱۸۵۶
حجت الاسلام وافی خبر داد؛

آموزش منبر و مقتل خوانی در مدسه مجازی خانه خورشید

آموزش منبر و مقتل خوانی در مدسه مجازی خانه خورشید
حجت الاسلام وافی از برگزاری دوره آموزشی برای ۶۰۰ مبلغ در مدرسه مجازی خانه خورشید خبر داد و گفت: در این دوره مبلغان پیرامون منبر و مقتل خوانی آموزش خواهند دید.

حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به اهم فعالیت های مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید در ماه محرم پرداخت و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته با همکاری پژوهشکده امام حسین(ع) و مناسک آیینی و اداره کل اعزام مبلغ اوقاف راه اندازی پویش هوای کربلا است.

وی افزود: در این طرح 600 مبلغ در مدرسه مجازی خانه خورشید با متن کتاب مقتل قتیل العبره آشنا خواهند شد. در این دوره مبلغان پیرامون منبر و مقتل خوانی آموزش خواهند دید تا بتوانند مجالس خود را ارتقا بخشند و به کسانی که در آزمون پایانی موفق شوند گواهی مقتل خوانی اهدا می گردد. دیگر مبلغان علاقه مند نیز می توانند برای شرکت در این دوره عدد 5 را به سامانه 10000012141618 ارسال کنند تا توضیحات تفصیلی برایشان ارسال گردد.

مدیر مؤسسه خانه خورشید به برگزاری این طرح برای خانواده ارتش و سپاه و قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: این جریان با همکاری شهرداری قم و رادیو معارف و سازمان زندان‌ها صورت گرفت.

وی در ادامه از راه اندازی پویش خانه ـ هیأت خبر داد و گفت: به همت مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید و پژوهشکده امام حسین(ع) و مناسک آیینی و با همکاری دفتر نهضت اجتماعی استان قم این پویش شکل گرفت. همایشی قبل از آغاز محرم در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این همایش 50 تن از بانوان مبلغ و فعال فرهنگی حضور یافتند. همچنین به هر یک کتاب قتیل العبره اهدا شد. همچنین گروهی در فضای مجازی متشکل از این فعالان تشکیل شد تا تبادل نظر و مباحثه صورت گیرد.

حجت الاسلام وافی در پایان به پویش مهر محرم اشاره و اظهار کرد: به ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این پویش صورت گرفت. در این طرح آداب و روش عزاداری و سیر مقتل نگاری و برداشت هایی از تاریخ بیان می شود که این  سخنرانی در  استودیو وزارت ارتباطات ضبط می گردد.

علاقه مندان می توانند برای دریافت این سخنرانی ها به لینک زیر مراجعه کنند.

آدرس ویدئو ها در آپارات:
روز اول : https://www.aparat.com/v/fnZzN

روزدوم : https://www.aparat.com/v/OduNz

روز سوم : https://www.aparat.com/v/zEdTf

روز چهارم : https://www.aparat.com/v/l4GEg

روز پنجم : https://www.aparat.com/v/creMY

/1370/ت302/ف

ارسال نظرات