۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۷۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه زمینه‌ساز اندوه مردم می‌شود

تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه زمینه‌ساز اندوه مردم می‌شود
استاد حوزه علمیه گفت: زمانی که مردم مشاهده کنند عده‌ای وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اما عده دیگر قدرت دریافت وام ندارند از بی‌عدالتی و تبعیض دچار اندوه خواهند شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در سلسله مباحث نشاط معنوی حرم مطهر خاطرنشان کرد: شادابی و سرور غیر از ابتذال و لغو است و مؤمن شاداب است اما اهل ابتذال نیست و کسالت و افسردگی ندارد و از لغو دوری می‌جوید و نباید مرز ابتذال با سرور از بین برود.

وی افزود: طبق فرمایش امام صادق علیه‌السلام وفای به عهد، رعایت حقوق و صبر در مشکلات مایه سرور انسان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی به دیگری قولی بدهد و به آن عهد وفا کند مایه سرور خواهد شد درحالی‌که بدقولی می‌تواند زمینه ناراحتی و اندوه را فراهم سازد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی تأکید کرد: وفای به عهد با خداوند، وفای به عهد با امام معصوم و وفای به عهد با مردم از مصادیق اصلی این مسئله است و ناقضین عهد الهی همواره مورد لعن خداوند قرار خواهند گرفت.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: اگر انسان به عهد خود در مقابل خدا وفا نماید خداوند نیز متقابلاً رحمت و نصرت خود را شامل انسان‌هایی خواهد کرد که به عهد خود پایبند بوده‌اند.

وی اظهار کرد: وفای به عهد نشانه ایمان است و نقض عهد جایز نیست حتی اگر طرف مقابل دشمن باشد و هیچ‌گاه در دین اسلام پیشگامی در نقض عهد جایز نیست.

عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حقوق، تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه زمینه اندوه را فراهم می‌سازد درحالی‌که عدالت و انصاف و عدم تبعیض توسط مسئولین مایه سرور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اعصاب خردی و ناراحتی مردم در جامعه تبعیض است و زمانی که مردم مشاهده کنند عده‌ای وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اما عده دیگر اصلاً قدرت دریافت وام ندارند از بی‌عدالتی و تبعیض دچار اندوه خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی تأکید کرد: صبر در مصائب و مقاومت در مقابل مشکلات می‌تواند نشاط‌آور باشد درحالی‌که اگر انسان در مقابل مصیبت کم بیاورد بازنده میدان خواهد بود و زمینه اندوه را برای خود فراهم خواهد شاخت.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: انسان سفری ابدی را خواهد داشت و استقرارش در دنیا موقتی بوده به همین خاطر برنامه‌ریزی دائمی برای سکونت موقت کار بیهوده‌ای است درحالی‌که باید تمام تلاش خود را معطوف به سفر ابدی نماید.

ارسال نظرات