۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۷۷۱۶۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انتظار از دولت آینده حذف بروکراسی، چابکسازی و ایجاد روحیه جهادی است

انتظار از دولت آینده حذف بروکراسی، چابکسازی و ایجاد روحیه جهادی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: انتظار از دولت آینده حذف بروکراسی، چابکسازی و ایجاد روحیه جهادی است تا دولتمردان ما در تراز انقلاب اسلامی باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با اشاره به اینکه رهبری در طول سال چندین سخنرانی مهم دارد، گفت: رهبرمعظم انقلاب در این سخنرانی‌ها نقشه راه سال را تبیین می‌کند.

وی افزود: معظم له در این سخنرانی‌های کامل و جامع بعنوان رهبری بصیر و آگاه و آینده نگر، نقشه راه کلی انقلاب و نقشه راه سال را تبیین می‌کند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی‌های چند جانبه و ترکیبی و چند وجهی بعنوان یک فرمانده توانمند توپخانه کلمات و واژه‌ها را به طرف ارودگاه جنگ روانی دشمن، اردوگاه جنگ رسانه‌ای استکبار، ارودگاه جنگ سیاسی و دیپلماسی دشمن و ارودگاه جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن نشانه گیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ویژگی‌های یک رهبر الهی در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی جامعیت دارد و این نوع فرهنگ به زیبایی در فرمایشات معظم اله متبلور است.

نامگذاری سال با هدف تعیین و تبیین نقشه راه سال است
وی از سخنرانی روز نخست سال را یکی از سخنرانی‌های مهم و حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: رهبری در سخنرانی روز نخست سال با نامگذاری آن سال نقشه راه سال آن را سال تعیین و تبیین می‌کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال «تولید، پیشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامگذاری کرد، افزود: این نوع نامگذاری یک نوع ریل گذاری برای انقلاب در عرصه اقتصادی است.

وی بر مرور چندین باره سخنرانی‌های روز نخست سال رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و اظهارداشت: مرور چندین باره سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب برای همه نیاز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با طرح این سوال که شعار سال در میدان اقدام و عمل چه سودی دارد و آیا شعار‌های سال برای جامعه نقش آفرین و مفید و موثر است یا نیست، عنوان کرد: یکی از رسالت‌های رهبری این است که بستر گفتمان سازی و ادبیات سازی و جریان سازی را نسبت به موضوعات مهم فراهم کند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: رهبری حدود ۱۰ سال است شعار‌های اقتصادی را در نامگذاری سال در اولویت قرارداده است تا توجه را به تولید داخلی و کالای ایرانی و ظرفیت بومی و جهش و جنبش ملی محقق شود.

به گفته وی این نامگذاری تا اندازه زیادی در فرهنگسازی‌های مصرف بهینه، تولید علم بومی، شرکت‌های دانش بنیان، استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی و صادرات، بازیافت نقش داشته است.

نامگذاری‌های سال نقش مهمی در گفتمان سازی و جریان سازی داشته است
وی با بیان اینکه نامگذاری‌های سال نقش مهمی در گفتمان سازی، ادبیات سازی، جریان سازی و فرهنگ سازی جامعه داشته است گفت: شعار سال تنها متعلق به همان سال نیست و بعنوان یک رویکرد برای همان سال است، اما در تکمیل و تثبیت شعار سال قبل و در تداوم همان مسیر و جهش تولید و رونق تولید سال‌های قبل است و امسال علاوه بر آن باید پشتیبانی‌ها انجام شود وموانع برطرف شود.

مخاطب اصلی شعارسال دستگاه‌های اجرایی هستند
نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: مخاطب شعار سال تنها دستگاه‌های اجرایی نیستند بلکه عامه مردم و دستگاه‌های اجرایی قضایی است، اما مخاطب اصلی شعارسال دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی دو مشکل عمده دارد، گفت: نخستین مشکل دستگاه اجرایی تدوین بودجه و برنامه و ابلاغ آن در پایان اسفند و از دست دادن زمان برای اجرای شعار است و مشکل دوم فربه و سنگین بودن دستگاه اجرایی است که نیاز به چابکسازی و بروکراسی‌های اداری و ایجاد روحیه جهادی است.

به گفته وی انتظار از دولت آینده حذف بروکراسی، چابکسازی و ایجاد روحیه جهادی است تا دولتمردان ما در تراز انقلاب اسلامی باشند و انتظار ما از دولت جدید رفع موانع و مشکلات بروکراسی اداری، وقت کشی و عدم بی توجهی به کار مردم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: نامگذاری امسال بیانگر این است که اقدمات انجام شده مقبول بوده است، اما مطلوب نبوده است و بین مقبول و مطلوب فاصله زیادی است و رویکرد سال از سطح کلان و راهبری را رهبری با این نامگذاری به سمت عملیاتی و کاربردی سوق داده است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
فرمانده از افسر تک تیرانداز بالای برج سوال میکند

آیا تک تیرانداز دشمن در کارش مهارت دارد؟
افسر جواب داد خیر قربان
در کارش هم خیلی ناشی میباشد
فرمانده میگوید پس چرا تا حالا موفق به کشتن او نشده اید؟
افسر میگوید قربان میترسم او را بزنم بعد یکی بهتر از او را بیاورند و همه ما را بکشد
بنظرم زنده بماند به نفع ما هست قربان


چنین حکایتی است که کشورهای دیگر از حضور افراد بدون شایستگی در هدایت کشورهای رقیب همواره شادمانند.


چرا رسانه های غربی از برخی نامزدها حمایت می کنند !!!
0
0