۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۷۲۶۱
حجت‌الاسلام فرحزاد؛

بسیاری از وعده‌های قرآن با ظهور حضرت حجت تحقق پیدا می‌کند

بسیاری از وعده‌های قرآن با ظهور حضرت حجت تحقق پیدا می‌کند
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: متأسفانه فرهنگ احیاء شب نیمه شعبان همانند شب‌های قدر در جامعه نهادینه نشده است درحالی‌که احیاء این شب بسیار ثواب دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد بامداد امروز در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: طبق فرموده رسول گرامی اسلام ماه شعبان ماه شفاعت است، چون نبی خدا در روز قیامت شفاعت می‌کنند از کسانیکه در این ماه ذکر شریف صلوات را بر زبان جاری سازند.

وی افزود: نیمه ماه شعبان مصادف با ولادت منجی عالم بشریت است و منهای ولادت و جشن میلاد نیمه شعبان، یک شرافت و فضیلت خاصی از نظر زمانی دارد و با میلاد امام زمان (عج) را نور علی نور شده و به فضیلت این شب افزوده‌ شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایات بعد از شب قدر شب نیمه شعبان از تمامی شب‌های سال افضل است، چون شب نیمه شعبان در حقیقت قائم‌مقام شب قدر بوده و دارای فضیلت خاصی است و در این شب دعا، نیایش، سجده و احیاء امشب بسیار مورد تأکید و توصیه قرار گرفته است.

حجت الاسلام فرحزاد تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ احیای شب نیمه شعبان همانند شب‌های قدر در جامعه نهادینه نشده است در حالی‌ که احیاء امشب بسیار ثواب دارد.

وی یادآور شد: امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید خداوند در شب نیمه شعبان فضل خود را شامل حال انسان‌ها خواهد کرد و گناهان انسان‌ها را مورد غفران قرار خواهد داد و خداوند سوگند یاد کرده هیچ ندایی در این شب بدون اجابت نخواهد ماند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: یکی از شرافت‌ها و فضیلت‌های این شب عزیز به منجی عالم بشریت تعلق دارد و تمامی انبیاء الهی منتظر قدوم مبارک حضرت بوده تا دنیا پر از عدل و داد شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن کریم در خصوص امام زمان (عج) تأویل و تفسیر شده است و بسیاری از وعده‌های الهی در قرآن کریم با ظهور حضرت تحقق پیدا خواهد کرد.

فرحزاد تأکید کرد: «جاء الحق و زهق الباطل» مصداق بارز وجود امام زمان (عج) است و با آمدن و ظهور حضرت تمامی باطل‌های دنیا نابود خواهد شد. در زمان ظهور امام زمان (عج) تمامی باطل‌های از بین خواهند رفت و دنیا از عدل و داد پر خواهد شد.

وی افزود: طبق روایت اگر کسی از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته و معنایش این است که شخص بی‌دین و لامذهب از دنیا رفته است، چون تمامی اعمال انسان به‌واسطه برکت حجت خدا پذیرفته می‌شود و عدم شناخت حجت خدا در حقیقت عدم شناخت خداوند است.

فرحزاد ادامه داد: همان‌طور که بدن انسان با اکسیژن و آب حیات زنده است روح و جان انسان نیز به یک حجت خدا نیاز دارد تا به حیات معنوی ادامه بدهد که در صورت جدایی از حجت خدا روح و جان انسان به مرده تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات