۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۷۷۲۷۲
یادداشت قاضی زاده هاشمی؛

پیچ تاریخی ملت ایران در ۱۴۰۰

پیچ تاریخی ملت ایران در ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ در غالب دولت مردم می‌توان آرمان های جامعه را حفظ کرده و مسیر‌های تحقق را با استفاده از تجربه گران بهای ۴۰ سال گذشته متحول ساخت، این همان پیچ تاریخی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت نیمه شعبان، ورود به سال جدید را مورد اشاره قرار داده و آن را پیچ تاریخی ملّت ایران نامیده است.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

با سلام و درود به پیشگاه مقدس  آخرین ذخیره امامت حضرت بقیة‌اللّه‌ ـ ارواحنا فداه ـ و یگانه دادگستر ابدی و بزرگ پرچمدار رهایی انسان از قیود ظلم، ستم و سلطه استکبار جهانی. درود و رحمت خدا بر منتظران واقعی او، سلام بر غیبت و ظهور او و سلام بر آنان که ظهورش را با حقیقت درک می‌‌کنند و از جام هدایت و معرفت او لبریز می‌شوند. در تلألؤ خورشید نیمه شعبان، ملکوت خبر از شکفتن آخرین غنچه باغ امامت و درخشش واپسین ستاره آسمان ولایت می‌دهند؛ او که مبارکی قدومش، سرآغاز عدل در میان خلائق است و همه دیده‌ها منتظر قدوم مبارکش هستند. او که با ظهور خود به همه انتظارها از ازل تا ابد پایان خواهد بخشید و سیر تکاملی این عالم را با حکومت جهانی خویش به اوج خواهد رساند و پرچم توحید را بر فراز هستی خواهد افراشت و شمیم روح‌افزای صلح و آرامش را در گستره زمان و مکان بیفکند و وعده‌های حتمی و تخلف‌ناپذیر حق تحقق یابد.

اینجانب خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت و قائم آل محمد (عج‌الله تعالی فرجه الشریف) و روز دمیدن روح عدالت، سعادت و کمال در کالبد سرد و بی‌جان دنیای پر از ظلم و جور را به پیشگاه مقدس اهل بیت علیهم السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، عدالت خواهان جهان و بالاخص شیعیان حضرتشان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و روز سربازان گمنام حضرتش، که بیانگر نقش و جایگاه ویژه و تأثیرگذار وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی در حفاظت از ارزش‌های اسلامی و منافع ملی در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب است را گرامی می‌داریم وارج می‌نهیم.

اکنون که جهان بیش از هر زمان دیگری، در تب انتظار یگانه منجی خود می‌سوزد و انسانیت، ظهور پرچمدار حکومتی فراگیر و عدالت‌گستر را به انتظار نشسته و عدالت برای پای‌بوسی قدمش لحظه‌شماری می‌کند، بر ماست که در عصر غیبت، با انتظار فرج که از برترین عبادت‌هاست در ابعاد اعتقادی و عملی و همراهی در فصل پروانگی و انقلاب سوم یعنی انقلاب ساز و کاری و از طرفی گسترش و صدور فرهنگ و تمدن مهدوی، مقاومت فعال و مبارزه با حزب شیطان که امروز در رأس آن نظام سلطه قرار دارد، تا بتوانیم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) نزدیک سازیم و زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرتش باشیم.

شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتّفاق افتاده باشد که همچون امروز آحاد بشری در همه جای عالم جامعه‌ بشری به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند؛ یعنی احساس نیاز به یک منجی، احساس نیاز به دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم و هدایت الهی وجود داشته باشد.

امروز بعد از آنی که بشریّت مکاتب گوناگون و نحله‌های فکری گوناگون و مسلک‌های گوناگون را تجربه کرده از کمونیسم تا دموکراسی غربی و لیبرال ‌دموکراسیِ رایج در دنیا با تمام ابزار سیاسی که از سوی انان ابراز می‌شود، بشر بعد از اینکه پوچ بودن تمدن‌های شیطانی را تجربه کرده احساس آسایش نمی‌کند.

امروز حزب شیطان و نظام سلطه به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌ تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام و تمدن نوین اسلامی است. آنها در این ۴دهه پس از انقلاب اسلامی ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی و عملی کردن طرح خاورمیانه جدید و توازن قوای فراساحلی وحتی برون‌گرا، اگر نشد با فشار حداکثری، ترور و یا با تهاجم فرهنگی و بیگانه کردن ملت ما و دیگر مردم جهان از اسلام و اگر هیچ کدام از اینها نشد، از طریق مکانیسم نفوذ و تحریف.

با پیروزی انقلاب اسلامی گرچه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) دورانی را آغاز کردند که رجعت دوباره مسلمانان به ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و انزوای عقاید و افکار الحادی و ماتریالیستی در سطح جهان و حیات دوباره ادیان الهی و پیروان آنها و اسلام‌گرایی بی‌سابقه در میان مسیحیان دنیا به ویژه غربیان بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌باشد، لیکن شواهد و دلائل متقن و متعدد حاکی از آن است که اینها «تمام مقصود» قیام الهی امام راحل(ره) نبوده و امام کبیر ما با وقوف بر رسالت خطیر و الهی خود، غایت قُصوای انقلاب اسلامی و هدف نهایی آن را امری فراتر از موارد مذکور؛ یعنی زمینه‌سازی انقلاب جهانی اسلام و فراهم آوردن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) می‌دانستند و بر اساس همین اعتقاد، امام بزرگوار به هدایت و رهبری انقلاب اسلامی و تحولات توفنده ناشی از آن پرداختند.

چنان که حضرت امام(ره) سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب با هدف وقوف کامل یاران خود به اهداف بلند انقلاب اسلامی و افزایش سطح آمادگی آنان، به توضیح مراحل مورد نظر به پیشروی پرداخته و تصریح کردند که: برپایی حکومت اسلامی در ایران و احیای مجدد اسلام در کشورهای اسلامی تنها بخشی از آرمان‌های مقدس و موردنظر می‌باشند و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی الله الاعظم، ارواحنا فداه، هدف بلند و نهایی انقلاب اسلامی است و اکنون و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، «تحقق تمدن نوین اسلامی» و آمادگی برای «ظهور»، به عنوان آرمان‌های انقلاب اسلامی معرفی شده است. پرسش مهم آن است که انقلاب اسلامی در چه ساز و کاری می‌تواند مأموریت آمادگی برای ظهور را به انجام برساند و اساسا چه نسبتی میان تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور وجود دارد؟ و اینکه دقیقاً این انقلاب اسلامی چگونه و در چه مکانیسمی می‌تواند مقدمه‌ساز آن انقلاب جهانی اسلامی باشد؟

در سال ۱۴۰۰ و درآستانه قرن جدید و در فصل پروانگی، و در غالب دولت مردم می‌توان آرمان­‌های جامعه را حفظ کرده و مسیر‌های تحقق را با استفاده از تجربه گران­ بهای ۴۰ سال گذشته متحول ساخت، این همان پیچ تاریخی است. فصل پروانگی، فصل شکافتن پیله‌ها و اکنون زمان پیچ تاریخی است. شکافتن پیله­‌ها و پیچ تاریخی یعنی «انقلاب­ ساز و کاری». انقلاب ساز و کاری، انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختار‌ها و مدیریت حکمرانی کشور است.

در پایان ذکر این نکته ضروری می‌نماید؛ که بشر از روزی که پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یک حکومت جهانی و سعادت بخش است و در راه رسیدن به آن تلاش و کوشش می‌کند و همیشه از جان و دل خواستار یک عصر درخشان و حکومت صالحی است که ظلم و تعدی در آن نباشد. شیعه بیش از یازده قرن است که از جان و دل با خون و قیام، مهدى آل محمد را طلب مى‌کند. حضرت مهدی موعود(ع) مجری همه نقشه‌های پیغمبر اسلام(ص) بلکه تمام پیامبران است و پیروزی او پیروزی تمام ادیان آسمانی است و آخرین سنگر کفر و بی‌دینی توسط نیروی خارق‌العاده آن جناب مفتوح شده و آرمان بشریت تحقق خواهد یافت. در اندیشه مهدویت، لازمه انتظار ایجاد زمینه ظهور و انجام دادن اصلاحات سیاسی اجتماعی و آماده کردن جامعه برای پذیرش انقلاب جهانی امام منتظر(عج) است. در ذات مفهوم انتظار به معنای شیعی آن، تعهداتی نهفته است که پیروان را به پای‌بندی و تلاش در راه پیاده کردن آن مقید می‌سازد به عبارت دیگر، گفتمان مهدویت شیعی، مأموریت‌های خاصی برای پیروان خود مشخص می‌کند که  تلاش برای تحقق آنها، بخش مهمی از وظایف منتظرین را تشکیل می‌دهد.

 در این میان انقلاب اسلامی ایران، بهترین الگوی انتظار و زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدی(عج) را در اختیار جوامع بشری قرار داد جوامعی که از خلأ عظیم معنوی که بر اثر گسترش بی‌رویه ظلم و فساد است رنج می برند و دچار نوعی سرخوردگی و حس تنفر نسبت به همه مکاتب پوچ بشری و وعده‌های پوشالی آن‌ها برای زندگی سعادتمندانه شده‌اند. انقلاب اسلامی، جوامع بشری را به سمت این امید در آینده سوق داد که با بهره‌گیری از کارکردهای مثبت انتظار زمینه برای پذیرش مصلح جهانی و برقراری عدالت جهانی تحقق خواهد یافت. ان‌شاءالله

ارسال نظرات