۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۷۷۴۱۹
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق:

ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق توجیهی ندارد

ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق توجیهی ندارد
قیس الخزعلی ضمن تاکید بر ضرورت بسته شدن همه پایگاههای نظامی آمریکا اعم از عین الاسد در الانبار و الحریر در اربیل یا هر جای دیگر عراق، درباره نقش مخرب امارات هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز جمعه اعلام کرد که عملیات مقاومت در صورت ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق، ادامه خواهد یافت.

شیخ خزعلی که در جریان نشستی در شهرستان سوق الشیخ در استان ذی قار و به مناسبت بزرگداشت انتقاضه شعبانیه و فتوای جهاد کفایی سخنرانی می‌کرد، افزود: عملیات مقاومت در حال حاضر وجود دارد و ادامه دار خواهد بود.

الخزعلی بر ضرورت تعطیلی پایگاه‌های نظامی آمریکایی در غرب، مرکز و شمال عراق تاکید کرد و گفت: پایگاه‌های آمریکا در غرب، مرکز و حتی شمال عراق باید بسته شود زیرا شمال عراق، شمال عراق است و شمال کشور دیگری نیست. این همان شمال عراق است که ما به خاطر آن می‌جنگیم و جانفشانی می‌کنیم.

دبیر کل جنبش عصائب الحق عراق اظهار داشت: ادامه حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا توجیهی ندارد و نباید که در عین الاسد در الانبار و الحریر در اربیل هر مکان دیگری آمریکاییها پایگاه داشته باشند. این تصمیم و وعده مردانی است که قبلاً به وعده خود در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ عمل کردند و آن هم زمانی که شمار نظامیان آمریکایی بیش از ۱۵۰ هزار نظامی بود و در سراسر عراق پایگاه و مرکز نظامی داشتند.

الخزعلی بر ضرورت وحدت ملی میان عراقی‌ها تاکید و افزود: این جای چانه زنی و بحث ندارد و اینکه برخی می‌گویند که مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکایی تصمیمی بوده است که همه گروه‌ها در آن مشارکت نداشته اند محلی از اعراب ندارد و بی معنی است زیرا قانون اساسی عراق اجازه احداث پایگاه امنیتی در عراق و نیز اجازه ماندن نظامیان خارجی جز با موافقت پارلمان را نمی‌دهد و این موافقت وجود ندارد.
وی گفت: ما خواهان خروج نیروهای خارجی و اجرای قانون اساسی هستیم و این خواسته مذهب یا گروه خاصی نیست.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: دولت که احتمالاً وارد گفتگو راهبردی با آمریکا خواهد شد باید بداند که ادامه حضور اشغالگران آمریکایی مردود است.

شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در ادامه تاکید کرد که اگر انتخابات به دست حاکمان امارات باشد، این انتخابات پذیرفته شده نیست و اجازه آن هم داده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد حرکت نرمی در جهت کشاندن کشور به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیستی انجام شود.

خزعلی که پیشتر هم درباره نفوذ اماراتی‌ها در دستگاه اطلاعاتی عراق سخنانی را مطرح کرده بود افزود: مدتی است که حاکمان امارات از طریق برخی شخصیت‌ها پروژه امنیتی و اداری را آغاز کرده اند و و قصد اعمال نفوذ در انتخابات آینده عراق را دارند ما هر نتیجه‌ای که به دست حاکمان امارات رقم بخورد را نخواهیم پذیرفت.

وی اعلام کرد: لیبی و یمن و سوریه به سبب دخالت و نقش مخرب امارات ویران شد. تا زمانی که نیروهای ملی گرا و حشد شعبی حضور دارند این پروژه راه به جایی نخواهد برد./۹۸۸/

منبع:العهد

ارسال نظرات