۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۷۷۴۷۶
حجت الاسلام عمار حکیم:

حاکمیت ارضی عراق با خروج نیرو‌های آمریکایی تکمیل می‌شود

حاکمیت ارضی عراق با خروج نیرو‌های آمریکایی تکمیل می‌شود
رهبر جریان حکمت ملی عراق، در چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی جریان حکمت ملی گفت: حاکمیت ارضی عراق با خروج نیرو‌های آمریکایی تکمیل می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، در چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی جریان حکمت ملی با اشاره به شرایط سرنوشت‌سازی که عراق در آن به سر می‌برد، به چالش‌هایی که عراق پشت سر گذاشته و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است اشاره کرد.

وی بر اهمیت تصمیم‌گیری قطعی بر دوراهی ثبات و بی‌ثباتی تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده که تک‌روی نتیجه‌ای ندارد و اکنون همه در پی همکاری هستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که جهان چالش‌های بزرگی را تجربه می‌کند و اولویت‌های کشور‌ها در قبال عراق و منطقه با آنچه در پیش بوده متفاوت شده و عراق با نقش‌هایی که برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در منطقه و جهان بر عهده گرفته و با امکاناتی که دارد و در نبود نیرو‌های اثرگذاری که این نقش مهم را برعهده بگیرد، در حال پیشتاز شدن در سطح جهانی است.

حکیم در توضیح چالش‌هایی که عراق پشت سر گذاشته این چالش‌ها را اشغالگری‌ای که از پشتوانه قطعنامه‌های بین‌المللی برخوردار بود و چالش فتنه فرقه‌ای و جنگ داخلی که با رهنمود‌های مرجعیت و عقلای قوم از همه طیف‌ها خاموش شد و چالش تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه از راه بی‌ثبات کردن عراق و چالش تجزیه و فروپاشی نظام سیاسی و چالش بازگشت به استبداد عنوان کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره چالش‌هایی که عراق در پیش دارد نیز نخستین آن‌ها را حفاظت از دستاورد‌های موجود با تکمیل حاکمیت ارضی عراق از راه خروج نیرو‌های خارجی از کشور با در نظر گرفته شعار از پیش اعلام‌شده "سه نه" یعنی نه به حضور نیرو‌های رزمی و نه به پایگاه‌های دائمی خارجی و نه به دخالت در امور عراق دانست.

حکیم در پایان خاطرنشان کرد که جریان حکمت ملی برای همه این چالش‌ها راه حل و پروژه مطرح کرده و خواستار توافق بر سر قرارداد اجتماعی جدیدی شده که به قرارداد سیاسی تازه و قابل قبول بینجامد و بتوان در آن از تنوع اجتماعی برای گسترش روابط خارجی عراق بهره برداری کرد./۹۸۸/

منبع: دانشجو

ارسال نظرات