۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۷۷۴۷۷
نماینده آیت الله سیستانی:

رسالت اصلی مراقد معصومین زنده نگه داشتن اندیشه و سیره ایشان است

رسالت اصلی مراقد معصومین زنده نگه داشتن اندیشه و سیره ایشان است
نماینده حضرت آیت الله سیستانی دلیل احداث مراکز علمی، درمانی و دیگر اماکن را پرورش صحیح نیروهای عراقی برای ترقی و پیشرفت این کشور دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی و متولی شرعی آستان قدس حسینی که امروز در مراسم افتتاح مجموعه مدارس نمونه الوارث در کربلای معلا سخن می گفت، با اشاره به اینکه هدف از ساختن این اماکن، پرورش نیروهای عراقی در راستای آبادانی کشور است، اعلام کرد که آستان قدس حسینی در صدد احداث مجموعه مدارسی ابتدایی و متوسطه در کربلای مقدس و دیگر استان های عراق است.

شیخ کربلایی اظهار کرد: رسالت اصلی مراقد معصومین (ع)، زنده نگه داشتن اندیشه، سیره و اخلاقیات آنها تا زمان باقی ماندن انسان بر روی زمین است وبدون شک علم آمیخته با تربیت و حکمت، اساس پویا و فعال نگهداشتن جامعه در راستای تحقق آن هدف الهی یعنی جانشینی خداوند متعادل بر روی زمین است و باید متناسب با بزرگی و اهمیت این مأموریت، آمادگی داشت.

وی افزود: تولیت آستان قدس حسینی و دیگر عتبات عالیات به موضوع تعلیم وتربیت اهتمام زیادی داده است زیرا بدون آن نمی توانیم هدف اصلی را که احیای امور آنها و ساختن صحیح جامعه است، محقق کنیم.

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم پایبندی عملی به قرار دادن مدارس و آموزش در آنها به عنوان بزرگترین اصل و مهمترین محور در ساخت شخصیت دانشجو و شهروندان از طریق ساختن شخصیتی که انسان و جامعه را از نظر علمی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی بسازد، تاکید کرد و گفت: به همین دلیل است که مدارس آستان قدس حسینی را به ادغام بین آموزش صحیح دانشگاهی و نهادینه کردن ارزش ها، اخلاق و مبادی انسانی ملزم کرده ایم.

وی در پایان تاکید کرد که آستان قدس حسینی برای احداث مدارسی در استان های عراق تلاش می کند./۹۸۸/

منبع:خبرگزاری نون

ارسال نظرات