۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۷۷۵۸۰

تعدد تصمیمات معضل واقعی تولید در کشور

تعدد تصمیمات معضل واقعی تولید در کشور
حجت الاسلامموسوی گفت: بعضی کشور های اسلامی که خود را دایه اسلام می دانند فقط یک وزارت برای تصمیم گیری مسائل مهم کشوری خود دارند که این موضوع در حل مشکلات نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام سید کمیل موسوی استاد حوزه و دانشگاه در موضوع تحقق شعار سال، جهش تولید پشتیبانی و مانع زدایی ها از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: در تحقق شعار سال دو مانع پررنگ و بزرگ در فرهنگ انقلاب اسلامی مشاهده می شود، اول مانع ساختاری و دوم مانع هویتی.

وی با توجه به موانع موجود در ساز و کار به سرانجام رسیدن شعار سال بیان کرد: مانع ساختاری به معنای تعدد مراکز تصمیم گیری در موضوعات واحد است که به عنوان مثال در سیستم های مدیریتی سالم، صحیح و موفق جهانی همواره یک نفر تصمیم گیرنده می باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: امروزه در فضای فرهنگی کشور عده ای عمدا مسائل فرهنگی را بین افراد و مجموعه های مختلف رها کردند و همه می توانند در این موضوعات اظهار نظر کرده و حتی دست به اقدام بزنند با اینکه مخالف یکدیگر نیز باشند که این بسیار خطرناک می باشد.

وی با توجه به مسئله اقدام همگانی افزود: نماز فروع دین و یکی از ارکان دین و مذهب ما می باشد که این مسئله از نظر تعدد متوالی بسیار حائض اهمیت است و ارگان هایی مانند ستاد اقامه نماز، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره رسیدگی به امور مساجد، ستاد نماز در ادارات و سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران در این امور خود را صاحب نظر و اقدام می دانند.

حجت الاسلام موسوی با توجه به تعدد متوالیان اظهار داشت: به بیان واضح یک روحانی برای انجام فرائض نماز باید به تمام این ارگان ها جواب پس بدهد و مسئله قرآن کریم نیز مشابه نماز است که در مورد تصمیم گیری آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، اداره سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف اقدام به عمل می کنند که شاید در نگاه اول بتوان گفت که همه نهادها در رکاب قرآن عمل می کنند اما در واقع اینطور نیست و هرکس ساز خودش را می زند.

وی ادامه داد: در بعضی از کشور های اسلامی که خود را دایه اسلام و مسلمین می دانند فقط یک وزارت برای تصمیم گیری مسائل مهم کشوری خود دارند که این موضوع در حل مشکلات نقش بسزایی دارد اما در کشور ما مضاف بر نهاد های رسمی، نهاد های غیر رسمی دیگر مانند بیوت مراجع تقلید، بزرگان و تولیت های آستان مقدس ها نیز به خود حق اظهار نظر و دخالت در پنین موضوعات مهمی را می دهند که این تعدد مراکز بسیار مشکل جدی است و باید مهار شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات