۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۷۷۵۸۴
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

رونق تولید سبب عزت و پیشرفت کشور خواهد شد

رونق تولید سبب عزت و پیشرفت کشور خواهد شد
آیت الله توکل بر لزوم توجه سران نظام در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: رونق تولید داخلی و پیشرفت اقتصادی کشور سبب عزت و پیشرفت کشور خواهد شد.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری شعار سال 1400 به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شعار سال 1400 در جهت رونق و توسعه تولیدات داخلی و پیشرفت اقتصاد کشور بوده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال دارای نکات بسیار مهمی است که فرامین قرآنی نیز بر همین نکات تأکید می کند.

وی با بیان اینکه رونق تولید داخلی و پیشرفت اقتصادی کشور سبب عزت و پیشرفت کشور خواهد شد، گفت: اگر مانعی و مشکلی در فعالیت های اقتصادی وجود داشته، مانع از تحقق تولید در کشور خواهد شد و اقتصاد کشور پیشرفت نخواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر در یک منطقه ای بخواهد تولیدات کشاورزی رونق یابد، در ابتدا موانع زمین را برطرف می کنند و آن را مهیای برای کشت می کنند، در پایان بذرهایی در آن خواهند کاشت تا رشد کند.

وی با بیان اینکه نخست باید مقدمات برای تولید داخلی مهیا و موانع بر سر این مسیر برداشته شود، تا اینکه پیشرفت اقتصادی در کشور صورت گیرد، گفت: اگر تولیدات داخلی رونق و توسعه یابد، سبب افزایش اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

رونق تولید سبب عزت و پیشرفت کشور خواهد شد

آیت الله توکل با اشاره به آیه «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة» ابراز داشت: در این آیه «یزکیهم» به معنای رفع مانع، «یعلّمهم الکتاب» به معنای ایجاد مقتضی و آمادگی است تا اینکه انسان به حکمت و تعالی دست پیدا کند.

ارزیابی اقدامات دولت برای رفع موانع تولید در سال های گذشته

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سالیان اخیر مسؤولان دولتی تلاشی برای رفع و کاهش موانع بر سر راه تولید انجام نداده اند، گفت: اگر مسؤولان واقعا دلسوز ملت و مردم هستند، باید علت تعطیلی برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در مناطق مختلف کشور را بررسی کرده و در جهت مانع زادیی از سر راه تولید و حمایت و پشتیبانی از این مسأله تلاش خود را دوچندان کنند.

آیت الله توکل بر لزوم توجه سران نظام در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و افزود: باید مسؤولان بررسی کنند که چرا کارخانه های زیادی در کشور طی این سالیان تعطیل شده، آیا موانعی بر سر راه تولید کارخانه قرار داشته، یا سوء مدیریت‌ها سبب تعطیلی برخی کارخانه ها در کشور شده است./998/

ارسال نظرات