۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۶۲۵
آیت الله توکل:

روحانیان جایگاه ولایت فقیه را در جامعه و حکومت داری برای مردم تبیین کنند

روحانیان جایگاه ولایت فقیه را در جامعه و حکومت داری برای مردم تبیین کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید طلاب و روحانیون جایگاه، کارکردها و عملکردهای ولایت فقیه را در جامعه و حکومت داری برای همگان تبیین کنند.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های مکتب و ولایتمداری شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: باید طلاب و روحانیون جایگاه، کارکردها و عملکردهای ولایت فقیه را در جامعه و حکومت داری برای همگان تبیین کنند.

آیت الله سید رحیم توکل با بیان این که بر همگان واجب عینی است که از رهبر معظم انقلاب حمایت کنند، ابراز داشت: مراجع تقلید دارای مقام و جایگاه ویژه ای در جامعه هستند و زمانی که مرجعی توصیه به پیروی و اطاعت از ولی فقیه کند، مقلدان نیز از آنها پیروی خواهند کرد. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مراجع تقلید در احکام فقهی برای مردم مرجع هستند؛ اما در فعالیت های کلان حکومت، اجتماعی، اتفاقات و رویدادهای سیاسی، باید تمام مراجع و مردم تابع رهنمودهای ولی امر مسلمین باشند.

آیت الله توکل با اشاره به پیروی مراجع عظام تقلید از ولی فقیه در امور سیاسی و حکومتی، گفت: حضرت آیت الله گلپایگانی به بنده فرمود که در احکام شرعی از بنده تابعیت کنید؛ اما در احکام سیاسی و کشوری از امام خمینی(ره) و ولایت فقیه پیروی کنید.   

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: اگر تمام مردم زیر یک پرچم و علم جمع شوند، دشمن فکر تجاوز به این کشور را از سر خود بیرون خواهد کرد و اگر برخی برخلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام بردارند و به تخریب جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه بپردازند؛ این امر سبب انحراف جامعه و تجاوز دشمنان به خاک کشور خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتقام سخت در جواب ترور شهید سلیمانی، گفت: دید و نگاه ما از اطراف و رویدادهای بین المللی کم و غیر جامع است؛ نظام اسلامی بهتر از همه می داند که انتقام سخت را چه موقع و چه زمان اجرا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا به ترور شهید سلیمانی اعتراف و بدین امر افتخار کرد، افزود: مسؤولان نظامی پایگاه عین الاسد را مورد اصابت موشک های خود قرار دادند و این امر سبب شد تا همینه و قدرت پوشالی آمریکا در منطقه از بین برود و وحشت بزرگی در میان آنها ایجاد شود و آمریکایی ها حضور نیروهای نظامی خود را در پادگان های نظامی عراق کاهش دادند.

آیت الله توکل ابراز کرد: اگر آمریکا با یک موشک به مواضع ایران حمله کرد باید جواب آنها را با ده ها موشک داد و اگر از نیروهای نظامی ما یک نفر را به شهادت رساند؛ باید صدها نفر از آنها کشته شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی برخوردهای بسیار محکم، قاطعانه و غافگیرانه در برابر جنایت های استکبار جهانی و آمریکا صورت گیرد، دیگر آنها جرأت ترور سرداران نظامی و دانشمندان هسته‌ای ما را نخواهند داشت./998/ت302/ب1

ارسال نظرات