۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۶۷۷۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی عنوان کرد؛

تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی حوزه علمیه مازندران

تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی را از جمله رویکردهای مدیریت حوزه علمیه مازندران در سال جدید دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در کارکنان و پرسنل این مدیریت با تبریک فرا رسیدن سال جدید بر ضرورت تلاش مضاعف همه معاونت ها و مدارس علمیه استان در سال جدید تأکید کرد.

وی با بیان این که با خلوص نیت، تلاش و مجاهدت همه دست اندرکاران بخش های مختلف حوزه توانستیم علیرغم وجود مشکلات بسیار، سال 99 را موفقیت های بسیاری سپری کنیم، افزود: به طور حتم امسال نوید بخش تحولات بسیاری در سطح حوزه های علمیه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تحقق اهداف و برنامه های ابلاغی با مشارکت و همکاری همه بخش های مختلف حوزه امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: باید با انسجام و همدلی بیشتری در جهت عمل به مسؤولیت های محوله تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، بخش های مختلف کشور با مشکلات بسیاری مواجه شد، افزود: اما به برکت حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین انسجام و وحدت ملی این بحران خطرناک با موفقیت های بسیاری در سال گذشته مدیریت شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مجموعه مدارس علمیه استان در سال گذشته قدم های ارزشمندی در مقابله با ویروس منحوس کرونا و همچنین کمک به اقشار نیازمند و محروم برداشته است، ادامه داد: بسیاری از مدارس علمیه استان در سنگر تازه ای در حال خدمت به مردم با هدف دفاع از سلامت مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که حضور روحانیت در هر عرصه ای بر اساس تکلیف مداری است، خاطرنشان کرد: علیرغم هجمه های سنگینی که دشمنان همواره علیه روحانیت به راه می دازند، اما این قشر اثرگذار جامعه تنها به هدف و تکلیف خود می اندیشد و هیچ گاه از هدف راستین خود عقب نشینی نخواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه از بیستم اسفند ماه سال گذشته در سراسر کشور، تصریح کرد: علاقه مندان می توانند از دو طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه و همچنین مراجعه حضوری به مدارس علمیه استان برای شرکت در آزمون ورودی حوزه ثبت نام کنند.

وی، ظرفیت جدید پذیرش حوزه علمیه مازندران را 450 نفر اعلام کرد و افزود: طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه و موفقیت در مصاحبه علمی، اخلاقی و صیانتی از سال تحصیلی آینده فعالیت علمی خود را در مدارس علمیه استان آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که رویکرد ما در پذیرش ها، کاملاً کیفی است، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش طلاب، فاضل، نخبه، مهذب و انقلابی جز رویکردهای اصلی حوزه علمیه استان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به ظرفیت بالای مدارس علمیه استان در نخبه پروری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر از پایه اول تا درس خارج طلاب بسیاری در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

وی، تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی را از جمله رویکردهای مدیریت حوزه علمیه مازندران در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مناسب طلاب برای تحصیل در رشته های تخصصی، تقویت این گونه رشته ها به طور جدی در دستور کار مدیریت قرار دارد./950/

ارسال نظرات