۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۶۰۷
آیت الله فقیه یزدی:

رمضان یکی از اسماء خداست

رمضان یکی از اسماء خداست
آیت الله فقیه یزدی گفت: رمضان یکی از اسماء خداست به همین خاطر دستور است که از کلمه شهر در کنار  رمضان استفاده شود و این نشانه اهمیت این ماه دارد.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان با همه عظمت و برکات خود در پیش است و یکی از کارهایی که مؤمنین پیش از ورود به این ماه باید انجام دهند ایجاد آمادگی و اشتیاق در فرزندان خود برای درک آن است و فرزندان را به لحاظ جسمی و روحی تقویت کنند تا بتوانند با این ماه ارزشمند مأنوس شوند و خاطره خوبی از آن داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: برای این ماه دعا های ارزشمندی رسیده و این دعاها بسیار پرمغز هستند. یکی از این ادعیه دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان است و مطالب لطیفی را در خود نهفته دارد و دیگری دعایی است که بعد از هر نماز خوانده می شود و از مفاهیم بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به فرازی از دعای ویژه ماه مبارک رمضان افزود: این ماه، ماه قرآن است و باید از اوقات این ماه به خصوص سحرهای آن برای دعا و تلاوت قرآن بهره برد و باید انسان خود را در این ماه در محضر خدا ببیند و خروج انسان از این ماه مساوی با خروج از همه گناهان باشد.

آیت الله فقیه یزدی بیان داشت: رمضان یکی از اسماء خداست به همین خاطر دستور است که از کلمه شهر در کنار  رمضان استفاده شود و این نشانه اهمیت این ماه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از برکات و خوبی های که این ماه دارد انس با مسجد است که با وجود این بیماری کمرنگ شده و وظیفه شرعی است که افراد مسایل بهداشتی را رعایت کنند و سعی شود این اجتماع ها حفظ شود زیرا خداوند اجتماع را دوست دارد.

وی بیان داشت: یکی از مسایلی که در این ماه اهمیت دارد و باید مورد توجه دو چندان واقع شود مسأله علم آموزی است و اهل در این ماه باید تلاش مضاعفی در این خصوص به خرج دهند.

آیت الله فقیه یزدی با اشاره به اهمیت زیارت حضرت معصومه (س) در این ماه گفت: آیت الله گلپایگانی و حضرت امام(ره) قبل از ماه رمضان طوری برنامه های خود را تنظیم می کردند تا بتوانند فرصت بیشتری برای زیارت حضرت معصومه داشته باشند.

وی افزود: اعمال بسیاری برای این ماه توصیه شده اما قرائت قرآن پس از انجام واجبات بهترین اعمال در این ماه است به خصوص اگر همراه با مطالعه تفسیر باشد چرا که به تعبیری قرآن نامه ای است که از دوست به دست ما رسیده است./1399/

ارسال نظرات