۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۶۱۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تبیین کرد؛

ملاک تطبیق سایر علوم با علوم اسلامی

ملاک تطبیق سایر علوم با علوم اسلامی
آیت الله فقیه یزدی ملاک ارتباط علوم دیگر با علوم اسلامی را انطباق آن‌ها با واقعیات دانست و گفت: نباید اعتباراتی که برخی کفار و غیرمسلمان ها جعل کرده اند، ملاک قرار داد.

آیت الله محمدحسین فقیه یزدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اساس حوزه علمیه را بر پایه تعلیمات ارزشمند پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: باید در همه برنامه ریزی ها تعیلم، تربیت و تهذیب توامان باشند و از مدار تعلیمات اهل بیت خارج نگردد.

آیت الله فقیه یزدی با بیان اینکه حوزه های علمیه در طول تاریخ بر مبنای الگوگیری از ائمه معصومین(ع) شکل گرفته اند، عنوان کرد: در حال حاضر نیز باید تلاش شود تا حوزه علمیه بیش تر از گذشته در خطی مشی تعیین شده از سوی اهل بیت حرکت کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: در عصر حاضر برخی از مسائل جدید سبب تغییر شمایل حوزه علمیه شده است اما با این حال بنیان های اساسی حوزه علمیه همان بنیان اصیل است.

وی با بیان اینکه هر یک از طلاب در عرصه پژوهش، تحصیل و تدریس باید به وظایف الهی که بر گردن آن ها نهاده شده، عمل کنند، ابراز کرد: اخلاق، تهذیب و مستحکم کردن پایه های علمی همواره باید مدنظر طلاب و تصمیم گیران باشد.

آیت الله فقیه یزدی با اشاره به سبقه توجه به علوم عقلی مانند فلسفه و منطق در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: ملاک در ارتباط علوم دیگر با علوم اسلامی انطباق آن ها با واقعیات است و نباید اعتباراتی که برخی کفار و غیرمسلمان ها جعل کرده اند، ملاک قرار داد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با تاکید بر اهمیت توجه هر چه بیش تر به مسائل فقهی روز، عنوان کرد: این امید وجود دارد که با گسترش و تلاش هرچه بیش تر حوزه علمیه نیاز های نظام اسلامی تامین شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات