۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۷۷۷۰
کارگردان مستند خیلی دور خیلی نزدیک:

مستندخیلی دور خیلی نزدیک نقش سازنده روحانیت را در جامعه روایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارگردان مستند خیلی دور خیلی نزدیک در قم از تولید این اثر با موضوع بررسی نقش و جایگاه طلاب در قم خبر داد.
حلقه فيلم

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حسن پاشاقلی‌پور، کارگردان مستند خیلی دور خیلی نزدیک افزود: این مستند به سفارش مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: مستند خیلی دور خیلی نزدیک در 30 دقیقه و در دو بخش به فعالیت مردان و بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی پرداخته است.

وی با بیان اینکه کارگردانی، نویسندگی و تدوین این مستند را خود به عهده داشته است، اضافه کرد: مستند خیلی دور خیلی نزدیک در مراحل ابتدایی تولیدی از عنوان «بالی برای پروانه‌ها» به این عنوان تغییر نام داده است.

این فیلمساز قمی با اشاره به اینکه این اثر به آسیب‌شناسی فرهنگی طلاب، روحانیون و مبلغان دینی در جامعه می‌پردازد، تصریح کرد: این مستند جایگاه و نقش سازنده و خطیر این قشر از جامعه روایت می‌کند.

پاشاقلی‌پور خاطرنشان کرد: این مستند به نوعی به سوال دانش آموزان و حساسیت‌های مقطع سنی آن دوره جوانان و نوجوانان نسبت به روحانیون و طلاب پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در دوره حاضر به دلیل تهاجمات فرهنگی غرب و حجم بالایی از اطلاعات درست و غلط در محیط پیرامونی جوانان و نوجوانان قرار دارد، تصریح کرد: ساخت چنین تولیداتی یکی از ضروریات فرهنگی و دینی است.

وی ادامه داد: جایگاه و نقش این قشر از جامعه بسیار حساس است بنابراین طلاب باید همواره به عنوان انسان‌هایی مهربان، معتمد، دیندار، جوان گرا، خوش مشرب و با روحیه‌ای سازنده و جهادگر در جامعه حضور پیدا کنند.

این مستندساز تاکید کرد: امروزه که غرب در صدد مخدوش کردن چهره اسلام و به تناسب آن نمادهای آن به ویژه روحانیت و طلاب است، باید با تولید آثار فرهنگی بتوان جوانان و نوجوانان را از خطر جدایی نسل جوان با روحانیت حفظ کرد.

به گزارش فارس، پاشاقلی‌پور با اشاره به اینکه‌ امروزه نقش و رسالت طلاب نسبت به گذشته متفاوت‌تر شده است، تصریح کرد: این مستند نوعی آسیب شناسی است که می‌تواند با کشف و شناسایی نکات منفی و ضعف راهنمایی برای ارائه راهکار صحیح برای ترمیم این رابطه اثرگذار دونسل باشد.

 وی اظهارداشت: همچنین در چنین آثاری باید از توهین و اقدامی که منجر به کمرنگ شدن جایگاه اساسی طلاب و روحانیون در جامعه می‌شود، اجتناب کرد تا این آثار خود عاملی برای عمیق شدن شکاف جوانان و روحانیت نباشد.

وی افزود: در بخش دوم به مباحث فرهنگی و آموزشی از سوی بانوان پرداخته می‌شود. /د103
ارسال نظرات