۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۷۷۷۱۸

آشنایی با یک شخصیت قرآنی اندونزی

آشنایی با یک شخصیت قرآنی اندونزی
معمر زین العاشقین یک قاری ارشد و حافظ قرآن اهل اندونزی است که هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی شناخته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، معمر زین العاشقین (Muammar Zainal Asykin یا معروف به Muammar ZA) یک شخصیت قرآنی اندونزیایی است که در زیر با آن آشنا می شویم:

تاریخ و محل تولد: 14 ژوئن 1954 در شهر پمالانگ، جاوا مرکزی

ملیت: اندونزیایی

کار: قاری و معلم

مشهور به: قاری قرآن یا خواننده افسانه ای قرآن اندونزی

معروف یه: کیایی حاجی، استاد، حافظ

نام پدر و مادر: حاج زین العاشقین و حاجیه مؤمنۀُ العفیفه

معمر زین العاشقین یک قاری ارشد و حافظ قرآن اهل اندونزی است که هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی شناخته شده است. وی در دهه 1980 در اندونزی و خارج از کشور برنده مسابقات تلاوت قرآن بود.

استعداد او از کودکی وقتی در مسابقات قرائت قرآن در شهر پِمالانگ، جاوه مرکزی در سال 1962 در 7 سالگی شرکت کرد و قهرمان شد، دیده شده است. حاج معمر به دلیل توانایی نفس کشیدن طولانی در سطح بین المللی شناخته شده است (حتی گفته شده که طولانی ترین در جهان است).

مشهور است که وی دارای موفقیت های بی شماری در رابطه با دنیای تلاوت قرآن است، از جمله نفر اول در سال 1967 در سراسر استان جوگجاکارتا. علاوه بر این، برای سه بار متوالی (1967، 1972، 1973) وی موفق به کسب مقام اول مسابقات ملی قرآن به نمایندگی از استان جوگجاکارتا شد. سال 1979 و 1986 در مسابقات بین المللی برنده شد.

به دلیل موفقیت های گوناگون، او اغلب برای گشت و گذار در مناطق مختلف جهان دعوت می شود. از جمله، او برای تلاوت قرآن در کاخ راجا حسناه بولکیاه (برونئی)، کاخ مالزی تا به شبه جزیره عرب دعوت شد.
معمر در سال 2009 به پاکستان و سال 2004 به ترکیه برای تلاوت قرآن کریم دعوت شد.

تحصیلات

معمر پس از دبستان، تحصیل خود را در شهر کِندال، جاوه مرکزی ادامه داد و سپس در دانشگاه تربیت معلم جوگجاکارتا و حتی دانشگاه اسلامی دولتی سونان کالیجاگا جوگجاکارتا مشغول به تحصیل بود. او در دوران دانشگاهی خود هنوز در دنیای تلاوت قرآن کار می کرد. در سال 1967 در مسابقات قرآن در سطح استان جوگجاکارتا، وی موفق شد مقام اول جوانان را بدست آورد. پس از آن همیشه به نمایندگی از جوگجاکارتا مسابقات را دنبال می کرد.

معمر از جوگجاکارتا برای ادامه تحصیل در دانشگاه علوم قرآن (PTIQ) به جاکارتا نقل مکان کرد.

وی در سال 2002 مدرسه شبانه روزی اسلامی یا پسانترن قرآن به نام ام القری در شهر تانگِرانگ تاسیس کرد تا قاریان جوان در سطح بین المللی را از همان کودکی ایجاد کند./۹۸۸/

ارسال نظرات