۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۷۷۸۲۳
با توجه به موج سوم کرونا؛

برگزاری «یوم استغفار» در اولین جمعه رمضان در پاکستان

برگزاری «یوم استغفار» در اولین جمعه رمضان در پاکستان
سازمان حوزه های علمیه شیعه پاکستان با توجه به تشدید موج سوم کرونا از برگزاری «یوم استغفار» در اولین جمعه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری دبیر کل سازمان حوزه های علمیه شیعه پاکستان، در نامه ای خطاب به مدیران حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و سخنرانان، گفت: برای نجات از وبای همگانی و ویروس منحوس کرونا، اولین جمعه رمضان را بعنوان «یوم استغفار» برگزار کنید.

وی ماه مبارک رمضان را ماه صدقات و خیرات دانست و تاکید کرد: در این ماه مقدس با مراکز دینی، حوزه های علمیه، مساجد و حسینیه ها هرچه بیشتر همکاری کنید، تا خدمات رسانی بهتری به مردم و قشر ضعیف جامعه صورت گیرد.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که رمضان المبارک ماه قربت به خداوند و رجوع الی الله است، ادامه داد: نمازگزاران و شرکت کنندگان مراسم در مساجد و حسیینه ها، به پروتکل های بهداشتی که از سوی دولت برای نجات از کرونا در ماه مبارک رمضان اعلام شده است، بطور کامل عمل کنند.

وی خطاب به علما، روحانیون، اساتید، مدیران، مبلغان و سخنرانان گفت: مردم را برای پوشیدن ماسک، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و مراعات فاصله اجتماعی توصیه کنید و خود نیز به توصیه های بهداشتی کارشناسان بهداشت عمل نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری به دیدار دکتر عارف علوی رییس جمهور پاکستان با علمای مذاهب مختلف اشاره کرد و افزود: موج سوم کرونا خطرناک تر از موج اول و دوم آن است و لذا برای نجات از این ویروس در این ماه مقدس، ماه رحمت و مغفرت الھی همگی دعا کنیم./988/

ارسال نظرات