۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۷۷۸۳۶
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

تفاوت فتاوا در خصوص رؤیت هلال نباید موجب وهن دین شود

تفاوت فتاوا در خصوص رؤیت هلال نباید موجب وهن دین شود
حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده گفت: در موضوع رؤیت هلال هر مرجعی ملاکی دارد که محترم است و رهبری بر لزوم تبعیت مقلدین از مرجع خود تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده در نشست علمی رؤیت پذیری هلال ماه های رمضان و شوال با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در خصوص رؤیت هلال روایات آغاز ماه قمری را منوط به رؤیت هلال دانسته‌اند و از دیگر بحث هایی که در خصوص رؤیت هلال همیشه مطرح است بحث رؤیت با چشم مسلح و غیر مسلح است.

وی بیان داشت: ما معتقدیم برای اعمال فردی هر شخصی باید طبق نظر مرجع خود عمل کند و برای هر کسی فتوای مرجع حجت شرعی است، بنابر این به دنبال این نیستیم که همه را در موضوع رؤیت هلال به مرجع خاصی ارجاع دهیم و همه باید به نظر مرجع خود عمل کنند.

نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: چنین نشست هایی برگزار می‌شود تا از تنش های محتمل کاسته شود و این تفاوت فتواها بهانه‌ای برای معاندان برای دشمنی با نظام اسلامی و انقلاب و دین اسلام قرار نگیرد.

وی افزود: در جلسه ای دیگر ائمه جمعه نیز در این موضوع توجیه شده اند تا آنها هم در این موضوع کمک کرده و بواسطه رؤیت هلال موجبات وهن دین پیش نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده اظهار داشت: باید مبنای مراجع در این امر لحاظ شود زیرا هر فقیهی در فتوای خود مناط و ملاکی دارد که محترم است و خود رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند که نباید از مردم خواست که از یک نظر خاص و از یک شخص خاص در این مورد تقلید کنند و هر شخصی باید به مرجع خود مراجعه کند و طبق نظر او عمل کند./1399/

ارسال نظرات