۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۷۷۸۳۸
آیت الله امامی کاشانی مطرح کرد؛

فقرزدایی و توجه به نیازمندان؛ پیام ماه مبارک رمضان

فقرزدایی و توجه به نیازمندان؛ پیام ماه مبارک رمضان
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که ما باید از این فرصت بی نظیر برای درک گرسنگان و بینوایان استفاده کرده و برای حل مشکلاتشان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به آیه شریفه «کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» گفت: انسان به وسیله روزه گرفتن و رعایت تقوا در راه سعادت و فطرت قدم برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای قدم برداشتن در راه فطرت سعادت است، ادامه داد: ما در این ماه به آسانی می توانیم به خدای متعال نزدیک شویم و باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان از دیدگاه آیات و روایات بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رسیدن به سعادت است، اما شرط آن این است که روزه را همانگونه که در احکام اسلامی آمده است، بگیریم؛ به عبارت دیگر هنگامی که روزه می گیریم باید همه اعضا و جوارحمان روزه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روزه داران باید از فرصت مناجات سحرگاهی ماه مبارک رمضان استفاده داشته باشند، ابراز کرد: روزه گرفتن تنها به نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه شخص روزه دار باید از غیبت، تهمت، دروغ، عجب و غرور، فحاشی کردن و نگاه حرام نیز بر حذر باشد.

وی به آثار روزه داری و ماه مبارک رمضان در جامعه اشاره و مطرح کرد: این که انسان در طول روز برای رضای خداوند از انجام برخی کارها امتناع می ورزد، در حقیقت یک هدف را دنبال می کند و آن نیز توجه به خداوند و همه چیز را از ناحیه او دانستن است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توجه به خداوند متعال و قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت بی نظیر برای درک گرسنگان و بینوایان استفاده کرده و برای حل مشکلاتشان گام برداریم؛ ماه رمضان به ما می آموزد باید فقر را از جامعه بزداییم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه نکاتی را پیرامون ویروس منحوس کرونا متذکر شد و ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان کشور در زمینه مقابله با این ویروس منحوس اضافه کرد: اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم در حقیقت به سلامت خود و جامعه بی توجهی کرده ایم./841/

ارسال نظرات