۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۹۲۵
در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با آیت الله کعبی مطرح شد؛

از تأکید بر ولایت پذیری کاندیداها تا لزوم موضع نگرفتن مجلس در انتخابات

از تأکید بر ولایت پذیری کاندیداها تا لزوم موضع نگرفتن مجلس در انتخابات
جمعی از نمایندگان مجلس در دیدار با آیت الله کعبی به بیان نکاتی پیرامون تأیید یا رد صلاحیت ها، حضور آیت الله رئیسی در انتخابات و ورود مجلس به عرصه انتخاباتی پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و نایب رییس جامع مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

شورای نگهبان در تأیید یا رد صلاحیت ها به ولایت پذیری کاندیداها توجه کند

بر اساس این گزارش، آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت فعلی گفت: یک از شاخصه های رییس جمهور ولایت پذیری است.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان در بعد سیاست خارجی به گونه ای عمل می کردند که رهبر معظم انقلاب آن را مشخص کرده بود، هیچگاه غربی ها به سوی ما قاشق خالی دراز نمی کردند.

آصفری تأکید کرد: امروز شورای نگهبان باید در مسأله تأیید یا رد صلاحیت ها توجه ویژه ای به موضوع ولایت پذیری کاندیداها داشته باشد.

آیت الله رئیسی؛ تنها گزینه اجماع آفرین برای جبهه انقلاب

حجت الاسلام احمدحسن فلاحی نیز در ادامه گفت: امروز ما باید به دنبال وحدت و وفاق جریانی و ملی باشیم و کاندیدایی را معرفی کنیم که وحدت آفرین باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علما باید در این زمینه به جبهه انقلاب کمک کنند و به نظر ما تنها گزینه ای که می تواند این اجماع را ایجاد کند آقای رئیسی است.

مجلس پیش از مشخص شدن رییس جمهور نباید اعلام موضع کند

حجت الاسلام میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نکاتی را پیرامون موافقت و مخالف قوانین با شرع مقدس اسلام متذکر شد و گفت: امروز علاوه بر مورد توجه قرار دادن جهت عدم مخالفت شرع با قوانین، باید جهت موافقت آن نیز مورد توجه قرار گیرد؛ ما باید نظامات مختلف در اسلام مانند نظام مالیاتی در اسلام را تدوین کرده و از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان نکاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: معتقدم مجلس شورای اسلامی پیش از مشخص شدن رییس جمهور نباید اعلام موضع داشته باشد، چون اگر کاندیدای مورد وفاق رأی بیاورد، مجلس به جای وکیل الملة بودن به وکیل الدولة تبدیل می شود.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: اگر کاندیدایی که مورد وفاق مجلس باشد نیز رأی نیاورد و شخص دیگری به ریاست جمهوری برسد نیز با مجلس همواره سر ناسازگاری داشته و این موجب درگیری میان دو قوه خواهد شد./841/

ارسال نظرات