۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۷۷۹۳۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی واجب است

وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی واجب است
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی امری واجب و ضروری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در دیدار با شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به توطئه‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه امت اسلام و ارزش‌های اسلامی بیان کرد: جهان اسلام با خطرات جدی روبرو بوده و رفع این خطرات و حل مشکلات آن، همکاری و تعاون همه مسلمانان بویژه علمای امت اسلامی را می‌طلبد.

وی از مواضع شیخ المـلا پیرامون وحدت امت اسلام در مواقع گوناگون تقدیر کرد و نظرات وی را بسیار راه گشا و الهام بخش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تشریح مدل مفهومی اتحادیه اسلامی، افزود: با برقراری گفت و گو و تعامل بین علما و دانشمندان می‌توان فرهنگ برادری و همدلی را میان مسلمانان ترویج کرد و این مهم راهی برای تحقق امت واحده اسلامی است.

در ادامه این دیدار شیخ الملا ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مشکلات عراق، دخالت‌های آشکار آمریکا در امور داخلی این کشور، تلاش‌های صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها برای دور کردن عراق از اصل و اساس خویش اشاره کرد.

این عالم اهل سنت ایجاد تفرقه در کشور عراق را از دیگر برنامه‌های دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: همان گونه که آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم بارها تأکید کرده‌اند، امروز بیش از هر زمانی به فعالسازی پروژه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلامی نیاز داریم.

رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به تلاش‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، تصریح کرد: وحدت اسلامی قوی‌ترین سلاح در دست مسلمانان است.

شیخ الملا با تاکید بر اینکه وضعیت عراق در بحث تقریب مانند ایران نیست، گفت: در ایران تحت هدایت و نظر رهبر معظم انقلاب همگان در این موضوع اتفاق نظر دارند، ولیکن در عراق بعضا موسسات و گروه‌هایی مخالف تقریب هستند.

وی ضمن استقبال از نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی خواستار تشکیل جلسات همفکری برای تبادل نظر پیرامون این نظریه در جهان اسلام شد و از پیشنهاد قرار گرفتن موضوع مراحل پنجگانه برای دستیابی به امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی استقبال کرد./۹۸۸/

منبع: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

ارسال نظرات