۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۸۰۴۲

حوزویان درباره تعطیلی برنامه‌های تبلیغی و اعتقادی هوشیار باشند

حوزویان درباره تعطیلی برنامه‌های تبلیغی و اعتقادی هوشیار باشند
آیت الله نجم‌الدین طبسی گفت: امروز در شرایط بسیار بدی از لحاظ حمله به اعتقادت دینی و تعطیلی مبانی دینی و اعتقادی با هجوم ویروس کرونا هستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله نجم‌الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم، در آیین رونمایی از ‌کتاب «بحوث علمیه فی القضیه المهدویه» که امروز، ۲۳ فروردین‌ماه، در مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزار شد، گفت: امروز در شرایط بسیار بدی از لحاظ حمله به اعتقادت دینی و تعطیلی مبانی دینی و اعتقادی با هجوم ویروس کرونا هستیم. این مسئله نگرانی‌های بسیار جدی برای عاشقان حقیقت و اسلام اصیل به وجود آورده است و باید این امر مهم فکر سریع شود تا بیش از این دین، نظام جمهوری اسلامی و جامعه ایرانی گرفتار خسارت نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که راه‌اندازی مسئله ضروری مانند درس خارج مهدویت چگونه توانسته دلها را به سمت مسئله مهدویت و امام مهدی موعود که یهودی‌ها نگران نشر آن هستند، به خود جلب و توجه دهد، همین سبب استقبال بسیاری از مردم عرب‌زبان و کشورهای اسلامی شده است. وقتی کاری مانند این می‌تواند جوانان اسلامی سایر کشورها را جذب کند و دلها را به مهدویت آشنا کند، چرا نباید آن را توسعه داد و به زبان‌های غیر فارسی منتشر کرد.
 
وی افزود: این توجه قلب‌ها انتظار را از اهل علم و حوزه و حوزویان بیش از پیش بالا برده  و امید است شاهد کارهای فاخرتری در عرصه مهدویت برای از بین بردن غفلت‌ها از اسلام و مسئله مهدویت و مذهب شیعه باشیم، نشر مهدویت و آموزهای اسلامی می‌تواند دشمن را بیش از گذشته مأیوس کند و سبب پیروزی اسلام و دین شود.
 
آیت الله طبسی بیان کرد: بر این باوریم که مردم دنیا و کشورهای اسلامی مسئله مهدویت را دوست دارند و عاشق آن هستند و همین امر نیز مسئولیت حوزویان و اهل علم را بیش از گذشته برای نشر آن سنگین‌تر کرده و می‌کند.
ارسال نظرات