۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۷۷۹۰۹
در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی استان مازندران صورت گرفت؛

انتقاد امام جمعه ساری از بی توجهی مسؤولان به امور معنوی در آستانه ماه رمضان

انتقاد امام جمعه ساری از بی توجهی مسؤولان به امور معنوی در آستانه ماه رمضان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی از بی توجهی مسؤولان ارشد استان نسبت به مسائل معنوی و دینی در آستانه ماه مبارک رمضان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این که آن چیزی که انقلاب را به وجود آورد و موجب بیرون راندن آمریکا از این کشور شد مجالس و محافل دینی و اعتقادات مذهبی مردم بوده است، گفت: ایمان مذهبی مردم 42 سال است که انقلاب اسلامی را در برابر هجمه ها و توطئه های وسیع دشمنان حفظ کرده است.

وی افزود: این مردم به دلیل ایمان مذهبی بالای خود علیرغم داشتن شکوائیه و اعتراض به برخی امور اقتصادی همواره صف خود را از صف آشوب طلبان و اغتشاش کنندگان جدا کردند.

امام جمعه ساری بر ضرورت توجه جدی به ایمان مذهبی مردم تأکید کرد و با بیان این که توجه و تقویت اماکن مذهبی، مساجد، تکایا و حسینیه ها مسأله ای مهم است، افزود: اگر این امور مورد بی توجهی قرار گیرد هر کدام از توطئه های دشمنان و همچنین مشکلاتی که به دلیل برخی ناکارآمدی ها در کشور به وجود می آید، نظام و انقلاب را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

امام جمعه ساری ادامه داد: بزرگترین نقش در مسأله امنیت توجه به حوزه دین، دیانت، ایمان و معنویت انسان ها مربوط می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در طول ماه های اخیر اماکن مذهبی، هیأت ها، بسیجیان، روحانیت، طلاب جوان انقلابی و جهادگران در مقابله با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند، افزود: این اقشار اثرگذار از تغسیل و تکفین اموات کرونایی تا ضدعفونی کردن اماکن و کمک های مؤمنانه نقش آفرین بودند.

وی ادامه داد: برخی ها به گونه ای القاء می کنند خدماتی که مراکز تجاری، صنعتی، گردشگری و کشاورزی ارائه می دهند اصل و اساسی است و امور معنوی و دینی را جزء مسائل تشریفاتی می دانند که این نوع نگاه به طوری کلی اشتباه است چون جامعه ما یک جامعه دینی و انسانی است و برجسته ترین نیاز روحی انسان بعد عبادت و معنویت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مقامات سیاسی کشور باید جلوتر از دیگران برای نماز، دین، معنویت مردم دل بسوزانند و اقدام کنند، تصریح کرد: کسانی که پست گرفتند و حقوق های برآمده از این نظام را استفاده می کنند نخستین وظیفه آنها اقامه نماز است که برجسته ترین آن در ماه رمضان و در مساجد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم حضور استاندار و یا معاونان وی در این جلسه، افزود: چرا نباید آقای استاندار و یا معاون وی چنین جلسه ای را در آستانه ماه مبارک رمضان تشکیل دهد؟، استاندار وظیفه دارد نماز را در جامعه اقامه و ترویج کند.

وی با بیان این که آقای استاندار در آستانه ماه مبارک رمضان باید چنین جلسه ای را تربیت می داد و برای برنامه های ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط کرونایی به جود آمده تصمیم گیری می کردند، ادامه داد: باید در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی به مسائل معنوی نظیر نماز نیز توجه خاص شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: این که فرد دیگری نتایج این جلسه را به سمع آقای استاندار و معاونش برساند مورد پذیرش نیست و شخص استاندار باید در نشر و ترویج مسائل معنوی به ویژه نماز پیشگام باشد.

امام جمعه ساری با انتقاد از بی توجهی مسؤولان نسبت به سفرهای ایان تعطیلات نوروز، افزود: اگر واقعاً دغدغه دینی و مذهبی باشد باید قرنطینه و منع ورود و خروج 20 روز قبل از ماه رمضان صورت می گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل بی تدبیری شرایط به گونه ای می شود که اوج شیوع ویروس کرونا به ماه مبارک رمضان و یا ماه محرم برخورد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که تصمیم گیرنده هر کاری باید متخصصان آن امر باشند، افزود: چرا محور اصلی در مبارزه با کرونا وزارت کشور است، در حالی که وزارت بهداشت و درمان خواستار لغو پرواز از کشوری است اما نظر او جای دیگری کم و زیاد می شود. اگر قرار است مصلحت سنجی شود این مصلحت سنجی را رهبری بهتر می دانستند، اما از همان ابتدا تصمیم گیری ها را به متخصصان امور محول کردند./950/

ارسال نظرات