۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۷۷۸۴۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مواضع برجامی ایران اسلامی نیاز به مذاکره ندارد

مواضع برجامی ایران اسلامی نیاز به مذاکره ندارد
مازندران - امام جمعه ساری به آغاز مذاکرات برجامی در وین اشاره کرد و گفت: مواضع جمهوری اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری روشن است و نیاز به مذاکره ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های مجازی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از تصمیم ستاد ملی کرونا در تعطیلی مساجد انتقاد کرد و گفت: آقایان در حالی مساجد را در ماه مبارک رمضان تعطیل اعلام کردند که در یک تصمیم نادرست در ایام تعطیلات نوروز مسافرت ها را آزاد گذاشتند که نتیجه آن آغاز موج چهارم کرونا در کشور شد.

وی با بیان این هر دو تصمیم ستاد کرونا در آزاد گذاشتن مسافرت ها و همچنین تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان مدبرانه نبود، افزود: این نوع برخورد با مساجد در ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان پسندیده نیست.

امام جمعه ساری از بی توجهی به مسافرت ها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن شلوغ و پرتجمع نظیر سواحل دریا، جنگل و همچنین مراکز تجاری به شدت انتقاد کرد و گفت: نباید تنها مجالس و محافل ماه رمضان را تعطیل کنیم و این ناسپاسی و ناشکری نسبت به ماه مبارک رمضان و مساجد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلابی اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن جایگاه هنر افزود: هنر را باید در خدمت انقلاب اسلامی و ارزش ها قرار دهیم.

وی همچنین به روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا اشاره کرد و با بیان این که امام راحل از این اتفاق بسیار استقبال کردند، گفت: ما باید همه رشته های سیاسی فرهنگی و اقتصادی به غرب، آمریکا و دنیای استبکار را قطع کنیم و باید در همه زمینه استقلال داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که کشورمان از قطع رابطه با آمریکا استفاده برد و رشد کرده است، ادامه داد: تحریم ها و قطع رابطه با آمریکا زمینه برای رشد و پیشرفت در درون کشور شده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی می گرفتیم اقتصاد ما امروز این گونه نبود، افزود: اگر امروز صنایع دفاعی ما این گونه پیشرفت کرده است به دلیل تکیه به توان داخلی است.

وی با بیان این که از دل تحریم ها باید فرصتی را برای رشد و پیشرفت به دست آوریم، بیان داشت: پیشرفت های ارزشمند در صنعت صلح آمیز هسته ای کشورمان معلول قطع وابستگی به دنیای استکبار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به مذاکرات برجامی در وین اشاره کرد و با بیان این که حرف ما روشن است و مقام معظم رهبری هم موضع ایران را در خصوص برجام و تحریم ها فرمودند و این دیگر نیازی به مذاکره ندارد، گفت: مذاکره برای این است که می خواهند فصل الخطاب را کم و زیاد کنند و نباید به هیچ وجه رهنمودهای مقام معظم رهبری جابجا شود.

امام جمعه ساری با بیان این که باید همه تحریم ها برداشته شود و پس از راستی آزمایی ایران نیز به تعهدات هسته ای خود بازخواهد گشت، افزود: در غیر این صورت ما باید تا جایی که نیازهای صلح آمیز ما برآورده شود مسیر غنی را ادامه دهیم.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: مسؤولان باید روی همین رهنمودهای مقام معظم رهبری قرص و محکم بایستند و راه همین است که همه تحریم ها باید برداشته شود و پس از راستی آزمایی ایران اسلامی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت./950/

ارسال نظرات