۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۸۲۷
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

هنر فاخر ظرفیتی برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی است

هنر فاخر ظرفیتی برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت بهره گیری از هنر فاخر در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیین افتتاح برنامه های بزرگداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی بعد از ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم به نقش هنر در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به جامعه اشاره کرد و گفت: هنر ابزار ارزشمندی در جهت انتقال مفاهیم ناب و اصیل دینی و انقلابی به جامعه است.

وی با تأکید براین که باید بیش از پیش از ظرفیت بالای هنر در جهت انتقال برخی مفاهیم ارزشی به جامعه استفاده شود، افزود: هنرمندان با خلاقیت‌های هنری باید برجستگی های دینی و فرهنگی مازندران را معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران باش اشاره به این که هنر ناب انقلابی باید بیشتر به جامعه معرفی شود، تصریح کرد: در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته که باید بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: این هفته فرصت مغتنمی است تا چشم‌انداز روشنی از هدف گذاری هنر انقلابی به آرمان های انقلاب اسلامی از سوی هنرمندان متعهد ترسیم و ارائه شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که هنرمند متعهد و انقلابی باید به سراغ نیازهای واقعی مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی برود، خاطرنشان کرد: هنرمندان انقلابی ما باید با استفاده از زبان هنر به هنرمندانه ترین نوع ممکن اساسی‌ترین نیازهای مردم را معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به هنر فاخر دینی و انقلابی از سوی هنرمندان تأکید کرد و افزود: باید این هنر اصیل با بهره گیری از ظرفیت های موجود بیشتر به جامعه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: باید در راستای راهی که سید اهل قلم در تلفیق هنر به ارزش های انقلاب اسلامی پیش روی اهل هنر و اهل قلم گذاشتند این مسیر را به خوبی پیش برویم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که بهترین استفاده از هنر را به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص دهیم، تصریح کرد: هنر فاخر و ارزشی ظرفیت مناسبی برای معرفی دستاوردهای 42 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی به ملت های جهان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان در تلاش هستند دستاوردهای مهم این انقلاب را ناچیز و بی اهمیت جلوه دهند، ادامه داد: به همین دلیل می توان از ظرفیت بالای هنر در جهت معرفی این دستاوردهای مهم استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به پیشرفت های مهم انقلاب اسلامی در طول 42 سال اخیر در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: این دستاوردهای مهم به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ دوره ای از گذشته نیست و همه این پیشرفت ها در سایه خودباوری ملی به دست آمده است.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم، ادامه داد: این ملت در سایه ایستادگی و مقاومت خود توانستند به جایگاهی ارزشمند در منطقه و جهان دست پیدا کنند و همین امر انزوا و شکست دشمنان شده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از تابلو خط استاد بزرگ خوشنویسی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی مازندرانی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری رونمایی شد./950/

ارسال نظرات