۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۷۷۶۸۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوانان است

دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوانان است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: راهبرد امروز دشمن، از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوان ایرانی با استفاده از فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از خواهران مبلغ مرکز استان، تبلیغ دین را از جمله رسالت های مهم ائمه معصومین(ع) پس از نبی مکرم اسلام دانست و گفت: این رسالت در دوران غیبت بر عهده علما، روحانیان و مبلغان دین است.

وی، تلاش نشر دهندگان مفاهیم ناب الهی و قرآنی در جامعه را نوعی مجاهدت در راه خداوند متعال دانست و افزود: تلاش های تبلیغی، مبلغان دینی در تبیین حقایق دین در جامعه به طور حتم نزد خداوند متعال از پاداش دنیوی و اخروی ارزشمندی برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که پیشرفت تکنولوژی که در پی آن آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را برای جامعه در پی داشته، اهمیت کار مبلغان دین را بیشتر کرده است، ادامه داد: امروز باید از همه فرصت های موجود در جهت نشر معارف دین برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و عقیدتی دشمن استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن، هویت زدایی از نسل جوان با نشر مطالب دروغین و انحرافی در فضای مجازی به طور جدی دنبال می کند، افزود: راهبرد امروز دشمن، از بین بردن هویت دینی و انقلابی جوان ایرانی است.

وی به هجمه های گسترده دشمنان علیه فرهنگ ناب عفاف و حجاب در جامعه به ویژه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خواهران مبلغ نقش بسیاری مهمی در تبیین جایگاه عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمن با وارونه جلوه دادن مسائل تلاش می کند حجاب را نوعی محدودیت و عامل عقب ماندگی زن ایرانی معرفی کند، تصریح کرد: خواهران مبلغ باید با ارائه محتوای مستمر دینی و عقیدتی در فضای مجازی با این گونه توطئه های دشمنان مقابله کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین راه های مقابله با توطئه های دشمن علیه فرهنگی دینی و انقلابی جامعه ما را به روز بودن اطلاعات علمی و عمومی مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید به شبهاتی که نسل جوان و نوجوان جامعه در مسائل مختلف مطرح می کنند به صورت کاملاً مستدل و علمی پاسخ دهند.

وی با بیان این که امروز بخش مهمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، افزود: به همین دلیل توجه به این قشر از جامعه از سنین پایین و تلاش در جهت تربیت دینی این قشر بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به حضور خواهران مبلغ در طرح امین و همچنین سایر برنامه های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حضور پررنگ خواهران مبلغ در طرح های مختلف دینی و فرهنگی، آثار بسیار مثبتی در عرصه تبلیغ و تربیت دینی دانش آموزان در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه علمیه به دلیل ظرفیت بالای علمی، فرهنگی و تبلیغی که دارد همراه مطمئنی برای دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود، ادامه داد: باید از توان و ظرفیت بالای طلاب و فارغ التحصیلان حوزوی در عرصه های مهم آموزشی، فرهنگی و تبلیغی بیش از پیش بهره گرفته شود./950/

ارسال نظرات